Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

Re: Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

door Najera » vr 08 jan 2010, 23:37

jpstaman schreef:Op www.ib-groep.nl staat in ieder geval een document waarin alles staat dat je zou moeten kennen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het alleen lastig is om te interpreteren voor een leek.

Heeft het LOI niet contactpunten?


nou, het LOI vertelt me dat wiskunde A, zoals t nu geëxamineerd wordt, niet verschilt van wiskunde A 1,2. Maar als je het examenprogramma Wiskunde A doorleest staat er letterlijk dat bijvoorbeeld de onderdelen lineair programmeren en meetkunde (ook dit was in beperkte mate vertegenwoordigd in wA) komen te vervallen, ten behoeve van uitdieping van de algebraïsche vaardigheden, die niet langer met de GR mogen worden berekend.

Re: Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

door jpstaman » vr 08 jan 2010, 23:11

Op www.ib-groep.nl staat in ieder geval een document waarin alles staat dat je zou moeten kennen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat het alleen lastig is om te interpreteren voor een leek.

Heeft het LOI niet contactpunten?

Lesmethode wiskunde a vernieuwde tweede fase.

door Najera » vr 08 jan 2010, 18:01

Dag iedereen,

ik ben op dit moment bezig met een zelfstudie wiskunde A op VWO niveau (LOI). Ik gebruik hiervoor de methode Pascal, tweede druk uit 2004. Mijn probleem is erin gelegen, en ik zit hier nogal mee in mijn maag, dat ik twijfel of deze boeken nog wel een gedegen voorbereiding bieden op het vernieuwde examen zoals het vanaf dit jaar geexamineerd zal worden. Ik heb uit de beschrijvingen opgemaakt dat er op algebraïsch gebied nogal wat meer gevraagd gaat worden namelijk.

Is er misschien een wiskunde docent of iemand die hier meer van weet die mij opheldering kan geven?

Najera.