door vlaaing peerd » di 01 nov 2011, 19:53
Ik sluit me even aan op dit topic, de vraag is vrij triviaal en er zijn al zoveel relativiteitstopics met dezelfde inhoud. Mijn vraag was even of bv een snelheid van 400.000km/s nu eigenlijk nu als "onzinnig" beschouwd moet worden. Ik zal proberen uit te leggen in welk context ik dat bedoel.
Ik vind dat relativiteit erg tegenstrijdig overkomt met de manier waarop we snelheid uitdrukken, hoewel sneller dan C, is 400.000km/s een flinke afstand, maarrr wél over 1 seconde. Maakt niet uit hoe hoog je de snelheid maakt, het bijft altijd over een positief getal in seconden gaan, nooit een bepaalde afstand in -x seconden. Klopt er dus iets niet met het begrip km/s wanneer je het getal steeds hoger invult?
en:
Is imaginair nu gelijk aan min? Ik begrijp het niet.
Daar is eigenlijk aan voorbij gegaan en begrijp ik ook niet, of er nu verschil is in imaginair of min? Het begrip lees ik de laatste tijd wel vaker mbt massa en tijd, maar zie helemaal niet het verschil met gewoon negatief of min.
Ik sluit me even aan op dit topic, de vraag is vrij triviaal en er zijn al zoveel relativiteitstopics met dezelfde inhoud. Mijn vraag was even of bv een snelheid van 400.000km/s nu eigenlijk nu als "onzinnig" beschouwd moet worden. Ik zal proberen uit te leggen in welk context ik dat bedoel.
Ik vind dat relativiteit erg tegenstrijdig overkomt met de manier waarop we snelheid uitdrukken, hoewel sneller dan C, is 400.000km/s een flinke afstand, maarrr wél over 1 seconde. Maakt niet uit hoe hoog je de snelheid maakt, het bijft altijd over een positief getal in seconden gaan, nooit een bepaalde afstand in -x seconden. Klopt er dus iets niet met het begrip km/s wanneer je het getal steeds hoger invult?
en:
[quote]Is imaginair nu gelijk aan min? Ik begrijp het niet.[/quote]
Daar is eigenlijk aan voorbij gegaan en begrijp ik ook niet, of er nu verschil is in imaginair of min? Het begrip lees ik de laatste tijd wel vaker mbt massa en tijd, maar zie helemaal niet het verschil met gewoon negatief of min.