Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: orthofenantroline

Re: orthofenantroline

door Robin85 » vr 16 feb 2007, 17:42

Wat is orthofenantroline eigenlijk?
Rare vraag, een molecuul natuurlijk.

Of bedoel je, waar wordt het voor gebruikt?

-Het is een chelerend ligand (vormt gemakkelijk complexen met metaalionen door coördinatie van beide stikstofatomen)

-Het is een indicator voor zuur-base titraties van ondermeer Grignards en organolithiumverbindingen in organische oplosmiddelen.
ook voor titraties met ijzer. Het vormt complexen met ijzer3+ (ferriïne genaamd, met een lichtblauwe kleur) en let ijzer2+ (ferroïne, helder rood).

wat ik nog daarover leerde is dat het boven 60° ontbindt, en dat het een goede indictaor is bij titraties met sterke oxidantia.

Re: orthofenantroline

door DrQuico » di 06 feb 2007, 12:25

Wat is orthofenantroline eigenlijk?
Rare vraag, een molecuul natuurlijk.

Of bedoel je, waar wordt het voor gebruikt?

-Het is een chelerend ligand (vormt gemakkelijk complexen met metaalionen door coördinatie van beide stikstofatomen)

-Het is een indicator voor zuur-base titraties van ondermeer Grignards en organolithiumverbindingen in organische oplosmiddelen.

Re: orthofenantroline

door Pauke » di 06 feb 2007, 10:24

Mijn vraag is:

Wat is orthofenantroline eigenlijk?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt,

Groetjes Pauke

Re: orthofenantroline

door Tyn » ma 05 dec 2005, 21:18

Hee Jorim,

Bedankt voor je reply:)

ik zal voortaan daar eerst beginnen met mijn zoektocht, haha

groetjes

Re: orthofenantroline

door Jorim » ma 05 dec 2005, 21:12

Hoi Martijn en welkom op Chemieforum.nl!

http://chemfinder.cambridgesoft.com/result.asp?molid=66-71-7

Bij onze links vind je het onderdeel chemische databases en elke chemicus begint daar zijn zoektocht! :)

orthofenantroline

door Tyn » ma 05 dec 2005, 20:44

heej iedereen,

dit is mijn eerste post dus ik weet niet goed of deze vraag hier thuis hoort,

mare weet iemand misschien de structuurformule van orthofenantroline?

alvast bedankt!

groetjes