door stoker » ma 07 mei 2007, 19:30
yochem schreef: Kerckhof schreef: ... als je van suiker begint, krijg je ook 'giftige zooi' maar in zeer kleine mate. ...
Kun je daar veel drinken zonder dat je er iets van krijgt, ook op langere termijn? Ik wil eigenlijk eerst weten of zoiets ook maar een beetje giftig is, voordat ik het als drinken ga gebruiken.
Die tweede vraag van mij zal ik ook iets beter formuleren: Zijn er nog andere manieren om het suiker - ethanol - water mengsel te scheiden, naast destillatie. Hierbij moet de suiker van de alcohol gescheiden worden, het maakt niet uit waar het water zich bevindt.
Dan nog wat. Ik neem aan dat jullie gedetilleerd water gebruiken, om allerlei nevenreacties zo veel mogelijk te voorkomen?
als je een vergiste suikeroplossing distilleert, en wat voorloop en naloop weggiet, zal het minder ongezond zijn dan commerciele toestanden.
gedistilleerd water is niet nodig, zelfs af te raden, het is niet goed voor de gist.
een andere manier om ethanol van water te scheiden is door het in te vriezen, de ethanol, blijft dan (voor een stuk) vloeibaar. maar op deze manier kan je geen voorloop en naloop scheiden.
een simpele distilleermethode is de wokmethode, zoek er maar eens naar, met materiaal die iedereen in huis heeft. maar met die methode kan je ook geen voorloop en naloop scheiden.
(als je distilleert op basis van suiker, en geen voor of naloop weggiet, zal je niet direct iets ongezonds hebben, maar eerder iets van een mindere kwaliteit
[quote='yochem' date='ma 07 mei 2007 om 17:15 uur'] [quote='Kerckhof' date='ma 07 mei 2007 om 16:44 uur'] ... als je van suiker begint, krijg je ook 'giftige zooi' maar in zeer kleine mate. ...
[/quote]
Kun je daar veel drinken zonder dat je er iets van krijgt, ook op langere termijn? Ik wil eigenlijk eerst weten of zoiets ook maar een beetje giftig is, voordat ik het als drinken ga gebruiken.
Die tweede vraag van mij zal ik ook iets beter formuleren: Zijn er nog andere manieren om het suiker - ethanol - water mengsel te scheiden, naast destillatie. Hierbij moet de suiker van de alcohol gescheiden worden, het maakt niet uit waar het water zich bevindt.
Dan nog wat. Ik neem aan dat jullie gedetilleerd water gebruiken, om allerlei nevenreacties zo veel mogelijk te voorkomen? [/quote]
als je een vergiste suikeroplossing distilleert, en wat voorloop en naloop weggiet, zal het minder ongezond zijn dan commerciele toestanden.
gedistilleerd water is niet nodig, zelfs af te raden, het is niet goed voor de gist.
een andere manier om ethanol van water te scheiden is door het in te vriezen, de ethanol, blijft dan (voor een stuk) vloeibaar. maar op deze manier kan je geen voorloop en naloop scheiden.
een simpele distilleermethode is de wokmethode, zoek er maar eens naar, met materiaal die iedereen in huis heeft. maar met die methode kan je ook geen voorloop en naloop scheiden.
(als je distilleert op basis van suiker, en geen voor of naloop weggiet, zal je niet direct iets ongezonds hebben, maar eerder iets van een mindere kwaliteit