Zo, ben even weg geweest en al 10 reacties, top hoor jongens!
Ik heb nog even met de kennis gesproken, het gaat om een ijsblokje ter grote van een plastic koffie bekertje. Er is dus wat meer ijs aanwezig dan alleen zo'n klein blokje.
Het principe moet eigenlijk wel simpel blijven, over gieten met aceton lijkt mij sowieso uit den boze. Kinderen uit 2e jaar middelbaar mogen hier niet mee omgaan.
Het allereerste idee met het piepschuim klinkt erg goed, hiermee kan je goed de kou van de warmte isoleren. Door het piepschuim goed af te sluiten houd je het smeltwater binnen wat ervoor zorgt dat het ijs minder snel zal smelten.
Het lastige van purschuim gebruiken lijkt mij dat je het zeer lastig van het ijs kan krijgen en dus niet terug kan wegen..
Zijn er nog meer ideeën? Er moet hier duidelijk een oplossing voor zijn!!
