door Roy van Heesbeen » vr 24 jul 2009, 11:08
Lees even dit stukje op wikipedia over homologe recombinatie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_recombination
Zoals je al zegt, normaal gesproken is het DNA dubbelstrengs, echter als er een homologe DNA streng in de buurt komt van een DNA streng, dan kunnen deze twee strengen ook "base-pairen". Dit fenomeen zie je vaak binnen de meiose. Daarnaast wordt deze tool oook gebruikt bij het maken van transgene en knock-out muizen.
Of dit werkt bij bacteriën weet ik niet, dat heb ik nooit eerder ergens gelezen, normaal gesproken maak je bacteriën transgeen door er plasmiden in te transformeren. Deze blijven echter wel extra-chromosomaal.
Lees even dit stukje op wikipedia over homologe recombinatie.
[url=http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_recombination]http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic_recombination[/url]
Zoals je al zegt, normaal gesproken is het DNA dubbelstrengs, echter als er een homologe DNA streng in de buurt komt van een DNA streng, dan kunnen deze twee strengen ook "base-pairen". Dit fenomeen zie je vaak binnen de meiose. Daarnaast wordt deze tool oook gebruikt bij het maken van transgene en knock-out muizen.
Of dit werkt bij bacteriën weet ik niet, dat heb ik nooit eerder ergens gelezen, normaal gesproken maak je bacteriën transgeen door er plasmiden in te transformeren. Deze blijven echter wel extra-chromosomaal.