Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Vrijstellen van eventuele aangifte?

Re: Vrijstellen van eventuele aangifte?

door E.Desart » za 16 mar 2013, 23:13

Dominus Temporis schreef: vr 15 mar 2013, 21:27Nu heb ik me zitten afvragen:

Mag je in een contract tussen 2 bedrijven, personen, wat dan ook...laten zetten dat partij A geen gerechtelijke stappen zal ondernemen indien partij B de voorwaarden van het contract schendt? (uiteraard na ondertekening van beide partijen)

Of stelt partij A zich dan 'boven de wet' en kan partij B dan nog steeds partij A aanklagen?


Dit is een hypothetisch onzinnig contract.

Je kan hier geen afstand doen van je rechten. Dat contract is rechtsongeldig tenzij je andere methodes beschrijft bij dispuut zoals bemiddeling door een neutrale partij.

Vrijstellen van eventuele aangifte?

door Dominus Temporis » vr 15 mar 2013, 21:27

Hallo

Ik heb me de volgende situatie zitten inbeelden:

bedrijf A gaat met bedrijf B een contract aan.

Bedrijf A pleegt contractbreuk en is een dwangsom (onderling afgesproken) verschuldigd aan bedrijf B, maar beslist deze niet te betalen.

Kans is dus groot dat bedrijf B 'aanklacht' zal indienen tegen bedrijf A, die dit proces waarschijnlijk zal verliezen.

Nu heb ik me zitten afvragen:

Mag je in een contract tussen 2 bedrijven, personen, wat dan ook...laten zetten dat partij A geen gerechtelijke stappen zal ondernemen indien partij B de voorwaarden van het contract schendt? (uiteraard na ondertekening van beide partijen)

Of stelt partij A zich dan 'boven de wet' en kan partij B dan nog steeds partij A aanklagen?

Bedankt

-D.T.