Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Stress en vetten

Stress en vetten

door Gelukkoos » vr 12 okt 2018, 16:20

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Cholesterol

. . . vetten in de celwanden

https://www.ahealthylife.nl/eet-jezelf-slim-supervoeding-voor-je-hersenen/

. . . 60 % vet in je hersenen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chylomicron

. . . vetten in lymfen

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verzeping

Een nogal prozaïsche vraagstelling :

Stress (al dan niet apatisch) kan gelinkt worden met de hersenen, neurotransmitters, spiercontracties, zenuwbanen enz.

Met andere worden met 'electronen'.

In ons lichaam zijn de drie voornaamste zouten Na (+1) , K (+1) , Mg (+2) .

Deze drie zouten geven een aantrekkingskracht naar OH (-1) of te wel de hydroxylgroep.

Stress of negatief geladen electronenactiviteit in aanwezigheid van de positief positief geladen zouten zou misschien de positive geaardheid van de zouten verminderen ?

Aldus ook de hechting of binding met de hydroxylgroepen.

Een onthechting van de hydroxylgroep activeert de hydroxyl in lichaam.

En wat lees je in eerste link in extrema :

vet + loog (= OH- of hydroxyl) = zeep

Zou kunnen zijn bij de mens :

Stress (electronen) activeert OH- en vetafbraak of "mischien" , "verslipping" ??

Dus in termen van langdurige stress dan ?

Wat dan bij inname van zeer lage dosissen Hydroxyl-loog ?

. . . Niet hetzelfde : Iedere hydroxyl is dan toch weer gebonden aan een kation.