Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: F-lines op de CGX

F-lines op de CGX

door Tim RP » wo 29 mar 2006, 19:21

Hey allemaal,

Zoals je weet zijn er veel spellen waarin het command F-line voorkomt. Zoals je ook weet maakt dit het programma (bij meerdere lijnen) erg traag.
Ik heb nu de F-lines vervangen voor een ander command. Het volgende programma maakt een ster die over je beeldscherm beweegt:

ViewWindow 1,127,0,63,1,0
FuncOff
S-WindMan
S-Gph1 DrawOn,xyline,list1,list2,1,Dot
{2,10,18,1,19,1}->List 1
{19,1,19,7,7,19}->List 2
-60->A:-28->B
Lbl 0
Getkey
Ans=0=>Goto 0
Ans=38=>A+10->A
Ans=27=>A-10->A
Ans=37=>B-10->B
Ans=28=>B-10->B
ViewWindow 1+A,127+A,0,63+B,1+B,0
DrawStat
Goto 0

Zoals je ziet is dit veel sneller :D

Uitleg: (ik neem aan dat je de getkey wel snapt)
Het programma neemt eerst het punt List 1[1],List 1[2]. Daartussen wordt een lijn getekend. Zo kun je dus opeenvolgend veel lijnen tekenen. De Dot betekent dat ie puntjes tekent als verbindingsstuk (probeer ook eens square en cross)