door de grijze muis » di 14 feb 2006, 10:50
Nooit alleen op artikelen in De Telegraaf afgaan. In mijn opinie een smerige sensatiekrant.
De petitie tegen de film is gestart door familie van omgekomen slachtoffers, dat is niet verwonderlijk en hun goed recht en heeft geen invloed op het wedstrijdreglement.
Ten tweede bij wedstrijden zijn er spelregels en die kunnen soms vreemd uitpakken (kijk naar de schaatser die door een, door een ander veroorzaakte val in de finale zou komen , maar omdat hij niet over de finish kwam toch weer niet). Als een film onder een land instuurt dat niet bestaat, (voor een groot deel te wijten aan Arafat), dan kan dat niet, vanwege diplomatieke redenen.
Ten derde, de film is gemaakt met Nederlands, Frans en Israelisch geld, daar heeft de Palestijnse autoriteit niets mee te maken.
De distributie van de film is ondersteund door het Israel Film Institute.
De bioscopen in de palestijnse gebieden zijn vrijwel allemaal gesloten ,omdat de moslimfundamentalistische Hamas theaterbezoek verbiedt.
De regels van de Academy of Motion Picyure Arts in Los Angelos heeft de inzenduingsvoorwaarden op hun website staan.
Een van de regels is dat de taal in de film hoofdzakelijk die van het inbrengende land moet zijn, daarom kan de film niet door Nederland worden ingebracht.
Als coproductie kan de film wel meerdere nationaliteiten voeren en derhalve allerlei prijzen winnen.
Als de film niet ingebracht kan worden komt dat echt niet door een boze Joodse lobby, iets dat heel veel mensen ozo graag willen horen, en sommige media verkondigen, maar vanwege de reeds lang bestaande regels van de Academy. Indien daar niet een juridisch foefje op gevonden kan worden is het wat betreft een eventuele Oscar over en uit.
Nooit alleen op artikelen in De Telegraaf afgaan. In mijn opinie een smerige sensatiekrant.
De petitie tegen de film is gestart door familie van omgekomen slachtoffers, dat is niet verwonderlijk en hun goed recht en heeft geen invloed op het wedstrijdreglement.
Ten tweede bij wedstrijden zijn er spelregels en die kunnen soms vreemd uitpakken (kijk naar de schaatser die door een, door een ander veroorzaakte val in de finale zou komen , maar omdat hij niet over de finish kwam toch weer niet). Als een film onder een land instuurt dat niet bestaat, (voor een groot deel te wijten aan Arafat), dan kan dat niet, vanwege diplomatieke redenen.
Ten derde, de film is gemaakt met Nederlands, Frans en Israelisch geld, daar heeft de Palestijnse autoriteit niets mee te maken.
De distributie van de film is ondersteund door het Israel Film Institute.
De bioscopen in de palestijnse gebieden zijn vrijwel allemaal gesloten ,omdat de moslimfundamentalistische Hamas theaterbezoek verbiedt.
De regels van de Academy of Motion Picyure Arts in Los Angelos heeft de inzenduingsvoorwaarden op hun website staan.
Een van de regels is dat de taal in de film hoofdzakelijk die van het inbrengende land moet zijn, daarom kan de film niet door Nederland worden ingebracht.
Als coproductie kan de film wel meerdere nationaliteiten voeren en derhalve allerlei prijzen winnen.
Als de film niet ingebracht kan worden komt dat echt niet door een boze Joodse lobby, iets dat heel veel mensen ozo graag willen horen, en sommige media verkondigen, maar vanwege de reeds lang bestaande regels van de Academy. Indien daar niet een juridisch foefje op gevonden kan worden is het wat betreft een eventuele Oscar over en uit.