door Skycenter » ma 07 jul 2025, 15:39
Wij zeggen de helft van 1 is 0,5
Maar je kan ook zeggen de helft van 1 wordt 0,5 en 0,5
0,5 is gelijk aan 0,5 ; is het gelijk aan vorm, aan kwantiteit, aan kwaliteit? Wat is er dan gelijk?
1 en 1 is 2; of is het, 1 en 1 is gelijk aan 1 en 1 ? Bij dit laatste wordt tellen wel heel lastig denk ik.
Heeft wat wij tellen noemen te maken met de reproductiviteit van ons denken en onze technische en praktische leefwereld?
Wij zeggen de helft van 1 is 0,5
Maar je kan ook zeggen de helft van 1 wordt 0,5 en 0,5
0,5 is gelijk aan 0,5 ; is het gelijk aan vorm, aan kwantiteit, aan kwaliteit? Wat is er dan gelijk?
1 en 1 is 2; of is het, 1 en 1 is gelijk aan 1 en 1 ? Bij dit laatste wordt tellen wel heel lastig denk ik.
Heeft wat wij tellen noemen te maken met de reproductiviteit van ons denken en onze technische en praktische leefwereld?