door Jan- gyro » wo 17 sep 2025, 23:09
Dank voor Uw reactie, misschien heb ik betrefffend citaat:
"Maar indirect kunnen ook zwarte gaten heel fel stralen. Dat komt doordat ze de materie die ze opslokken samenpersen en verhitten β een proces waarbij veel licht en energie vrijkomt.",
iets verkeerd geinterpreteerd, maar wat ik (herhaald) wil vaststellen is dat men als oorzaak bij onbegrijpelijke astrofysische verschijnselen wel erg vaak zwarte gaten e.d. noemt.
Dank voor Uw reactie, misschien heb ik betrefffend citaat:
"Maar indirect kunnen ook zwarte gaten heel fel stralen. Dat komt doordat ze de materie die ze opslokken samenpersen en verhitten β een proces waarbij veel licht en energie vrijkomt.",
iets verkeerd geinterpreteerd, maar wat ik (herhaald) wil vaststellen is dat men als oorzaak bij onbegrijpelijke astrofysische verschijnselen wel erg vaak zwarte gaten e.d. noemt.