door Jeff999 » di 27 jan 2026, 14:37
Dank voor jullie reacties. Ik lees er alleen geen antwoord op mijn vraag in. Een herkansing: voor zover ik weet zijn de eigenschappen van een zwart gat gerelateerd aan ‘zichtbare’ materie, zoals onder andere hoeveel sterren, gas, etc. Opgeslokt worden. Maar, er is veel meer donkere materie dan zichtbare. Er even van uitgaande dat donkere materie bestaat, in wat voor vorm dan ook, dan zou dat ook opgeslokt moeten worden en zouden zwarte gaten veeeel groter moeten zijn. Het lijkt er dus op dat donkere materie niet in zwarte gaten terecht komt. Hoe kan dat?
Dank voor jullie reacties. Ik lees er alleen geen antwoord op mijn vraag in. Een herkansing: voor zover ik weet zijn de eigenschappen van een zwart gat gerelateerd aan ‘zichtbare’ materie, zoals onder andere hoeveel sterren, gas, etc. Opgeslokt worden. Maar, er is veel meer donkere materie dan zichtbare. Er even van uitgaande dat donkere materie bestaat, in wat voor vorm dan ook, dan zou dat ook opgeslokt moeten worden en zouden zwarte gaten veeeel groter moeten zijn. Het lijkt er dus op dat donkere materie niet in zwarte gaten terecht komt. Hoe kan dat?