door Anonymous » wo 03 nov 2004, 11:29
Ik ben op dit moment bezig om mijn profielwerkstuk te doen over het meten van G-krachten in de achtbaan. Ik heb eerst geprobeerd om zelf iets in elkaar te knutselen, maar enerzijds werkt dat niet en anderzijds wordt je er meestal niet mee in de achtbaan gelaten. Ik heb een datalogger + versnellingssensor geleend van het Amstelinstituut (onderdeel van de UvA). Hiermee kun je de verticale versnelling uitrekenen. Als die 9,81 is, heb je 1G, als het 18 is 2G etc... Het werkte heel goed. Als ik jou was zou ik ook maar eens contact opnemen met de UvA! Op hun site staat een link naar het werkstuklab.
Ik ben op dit moment bezig om mijn profielwerkstuk te doen over het meten van G-krachten in de achtbaan. Ik heb eerst geprobeerd om zelf iets in elkaar te knutselen, maar enerzijds werkt dat niet en anderzijds wordt je er meestal niet mee in de achtbaan gelaten. Ik heb een datalogger + versnellingssensor geleend van het Amstelinstituut (onderdeel van de UvA). Hiermee kun je de verticale versnelling uitrekenen. Als die 9,81 is, heb je 1G, als het 18 is 2G etc... Het werkte heel goed. Als ik jou was zou ik ook maar eens contact opnemen met de UvA! Op hun site staat een link naar het werkstuklab.