Ik heb zelf voor Natuurkunde gekozen (een jaar geleden).
Verwacht;
-Veel wiskunde.
-Geen formules invullen of in elkaar invullen als een aapje, zoals op de middelbare school
-Weinig huiswerk, maar wel lang over dingen willen/kunnen nadenken en interesse hebben.
-Je kan in een apart wereldje komen omdat 75% nerd is en 1% vrouw (achtig)
-WO Natuurkunde is niet technisch maar theretisch.
-na natuurkunde op het WO studeren kom je meestal terecht in het onderzoek, bedrijfsleven of onderwijs.
-cijfer op eindexamen zegt absoluut niets. het gaat namelijk ook om de tijd die je erin gestopt hebt. dus als je 0 tijd aan besteed en toch een 7 haalt zit je zeker ok.
-Je bepaald zelf hoe snel je studeert (althans bij ons), of je komt naar colleges etc. Dit hangt gewoon af van hoe makkelijk het vak je afgaat. Een indicatie of je goed bent in Natuurkunde, is of je op het VWO denkstappen tijdens uitleg als eerste of een van de eersten in de klas doorziet, de oplossing weet. Natuurkunde is niet te leren als je het niet begrijpt. En natuurkunde is heel snel te leren als je groot natuurkundig inzicht hebt.
-Studeer in utrecht. Lekker persoonlijke begeleiding, weinig leerlingen dus extra aandacht (ze willen dat je je punten haalt) etc. Verder doceert de Nobelprijs winnaard Gerard 't Hooft daar.
ow ja om tegenvallers te voorkomen. Wat je nu (6VWO) van Natuurkunde weet is echt peanuts!!!
Gewoon een leuke interessante studie dus.
En wat je misschien kan doen is eens een emailtje sturen naar de dictatenverkoop van de Universiteit (
www.phys.uu.nl) en dan voor circa 3 euro een dictaat van een eerstejaars vak als Infinitesimaalrekening of relativiteitstheorie/Mechanica aan te schaffen (per post?). Dan heb je een idee wat je gaat krijgen.
In Utrecht wordt een studentenkiezersfinale ofzoiets gehouden. Een soort Open Dag waarbij je ook in het laboratorium (bij Deeltjesversnellers

) mag kijken en colleges gegeven worden. Loop daar een keertje mee!!!
www.phys.uu.nl dus
Ik heb zelf voor Natuurkunde gekozen (een jaar geleden).
Verwacht;
-Veel wiskunde.
-Geen formules invullen of in elkaar invullen als een aapje, zoals op de middelbare school
-Weinig huiswerk, maar wel lang over dingen willen/kunnen nadenken en interesse hebben.
-Je kan in een apart wereldje komen omdat 75% nerd is en 1% vrouw (achtig)
-WO Natuurkunde is niet technisch maar theretisch.
-na natuurkunde op het WO studeren kom je meestal terecht in het onderzoek, bedrijfsleven of onderwijs.
-cijfer op eindexamen zegt absoluut niets. het gaat namelijk ook om de tijd die je erin gestopt hebt. dus als je 0 tijd aan besteed en toch een 7 haalt zit je zeker ok.
-Je bepaald zelf hoe snel je studeert (althans bij ons), of je komt naar colleges etc. Dit hangt gewoon af van hoe makkelijk het vak je afgaat. Een indicatie of je goed bent in Natuurkunde, is of je op het VWO denkstappen tijdens uitleg als eerste of een van de eersten in de klas doorziet, de oplossing weet. Natuurkunde is niet te leren als je het niet begrijpt. En natuurkunde is heel snel te leren als je groot natuurkundig inzicht hebt.
-Studeer in utrecht. Lekker persoonlijke begeleiding, weinig leerlingen dus extra aandacht (ze willen dat je je punten haalt) etc. Verder doceert de Nobelprijs winnaard Gerard 't Hooft daar.
ow ja om tegenvallers te voorkomen. Wat je nu (6VWO) van Natuurkunde weet is echt peanuts!!!
Gewoon een leuke interessante studie dus.
En wat je misschien kan doen is eens een emailtje sturen naar de dictatenverkoop van de Universiteit (www.phys.uu.nl) en dan voor circa 3 euro een dictaat van een eerstejaars vak als Infinitesimaalrekening of relativiteitstheorie/Mechanica aan te schaffen (per post?). Dan heb je een idee wat je gaat krijgen.
In Utrecht wordt een studentenkiezersfinale ofzoiets gehouden. Een soort Open Dag waarbij je ook in het laboratorium (bij Deeltjesversnellers :shock: ) mag kijken en colleges gegeven worden. Loop daar een keertje mee!!! www.phys.uu.nl dus