Ik zeg niet dat ze de FBI of de CIA van zich af kunnen houden, ik zeg dat ze dat al doen! Daar hebben ze dus zulke enorme technieken voor nodig om de FBI en de CIA weg te houden, dat geeft al aan dat ze dus veel beter technieken/connecties hebben dan google earth.....
kijk even naar me vorige antwoord voor die eerste zin...
En volgens mij hebben de 2 dingen, de cia/fbi van je af houden en gebouwen bekijken via Google Earth niet zo heel veel met elkaar te maken... Als je de cia/fbi van je af kan houden gebruik je geen google Earth meer?
je kan het wel over een bovenkant van een gebouw hebben, punt 1, om daar te komen moet je door het gebouw waar je dus niks vanaf weet(wat dus ook lekker on opvallend is..) en anders moet je d'r met een heli ofzo op landen...
Natuurlijk kun je niet je hele aanslag plegen via Google Earth, ik zeg alleen dat het wel degelijk een hulp middel is. Je kunt bijvoorbeeld alle restaurants, hotels ect. laten zien, waardoor je een heel goed en overzichtelijk beeld krijgt van de omgeving.
Wat je kunt doen is de aanslag zo'n beetje "naspelen" via Google Earth.
Als je de betaalde versie wilde kopen, hoe wilde je dat doen zonder je gegevens vrij te geven?
Haha

dat meen je toch niet he derrick

moet ik hier nog antwoord op geven?
ViDector schreef:terroristen gaan altijd naar de plekken met de meeste mensen, dat is dus bijvoorbeeld op een metrostation, op een winkelcentrum of op een markt.
Een markt zie je niet altijd op google earth, soms wel soms niet. Een metro of winkelcentrum zie je ook niet met google earth.
Waarom zouden terroristen google earth dan willen gebruiken om een aanslag te plegen....?
Dit kan kloppen, maar er zijn nog een hele hoop andere doelen voor (ONDER ANDERE) terroristen, zoals een militaire basis.
Dat past dan meer in het privacy-luik waar dit topic mee begon: binnenkort kan iedereen je huis bekijken met Google Earth... Straks naar binnen? Op zich zou ik daar geweldig problemen mee hebben, maar hou er even rekening mee dat de "veiligheidsdiensten" die hier ondertussen aan bod gekomen zijn, heel wat betere apparatuur in huis hebben die de privacy kan schaden.
Ik denk dat het met huizen naar binnen nog wel mee zal vallen. Ik denk wel dat Google moet oppassen wat betreft privacy schending. Ook wat jij zegt over de apperatuur van de veiligheids diensten, gelukkig wordt dit zo goed mogelijk bewaakt. Het probleem met Google Earth is, is dat je er zo eenvoudig aan kunt komen, zonder dat het illegaal is, of alleen voor veiligheids diensten. Zo kan bijvoorbeeld een terrorist ongestoord zijn gang gaan.
[quote]Ik zeg niet dat ze de FBI of de CIA van zich af kunnen houden, ik zeg dat ze dat al doen! Daar hebben ze dus zulke enorme technieken voor nodig om de FBI en de CIA weg te houden, dat geeft al aan dat ze dus veel beter technieken/connecties hebben dan google earth.....[/quote]
kijk even naar me vorige antwoord voor die eerste zin...
En volgens mij hebben de 2 dingen, de cia/fbi van je af houden en gebouwen bekijken via Google Earth niet zo heel veel met elkaar te maken... Als je de cia/fbi van je af kan houden gebruik je geen google Earth meer?
[quote]je kan het wel over een bovenkant van een gebouw hebben, punt 1, om daar te komen moet je door het gebouw waar je dus niks vanaf weet(wat dus ook lekker on opvallend is..) en anders moet je d'r met een heli ofzo op landen...[/quote]
Natuurlijk kun je niet je hele aanslag plegen via Google Earth, ik zeg alleen dat het wel degelijk een hulp middel is. Je kunt bijvoorbeeld alle restaurants, hotels ect. laten zien, waardoor je een heel goed en overzichtelijk beeld krijgt van de omgeving.
Wat je kunt doen is de aanslag zo'n beetje "naspelen" via Google Earth.
[quote]Als je de betaalde versie wilde kopen, hoe wilde je dat doen zonder je gegevens vrij te geven?[/quote]
Haha :( dat meen je toch niet he derrick :( moet ik hier nog antwoord op geven?
[quote='ViDector' post='312289']terroristen gaan altijd naar de plekken met de meeste mensen, dat is dus bijvoorbeeld op een metrostation, op een winkelcentrum of op een markt.
Een markt zie je niet altijd op google earth, soms wel soms niet. Een metro of winkelcentrum zie je ook niet met google earth.
Waarom zouden terroristen google earth dan willen gebruiken om een aanslag te plegen....?[/quote]
Dit kan kloppen, maar er zijn nog een hele hoop andere doelen voor (ONDER ANDERE) terroristen, zoals een militaire basis.
[quote]Dat past dan meer in het privacy-luik waar dit topic mee begon: binnenkort kan iedereen je huis bekijken met Google Earth... Straks naar binnen? Op zich zou ik daar geweldig problemen mee hebben, maar hou er even rekening mee dat de "veiligheidsdiensten" die hier ondertussen aan bod gekomen zijn, heel wat betere apparatuur in huis hebben die de privacy kan schaden.[/quote]
Ik denk dat het met huizen naar binnen nog wel mee zal vallen. Ik denk wel dat Google moet oppassen wat betreft privacy schending. Ook wat jij zegt over de apperatuur van de veiligheids diensten, gelukkig wordt dit zo goed mogelijk bewaakt. Het probleem met Google Earth is, is dat je er zo eenvoudig aan kunt komen, zonder dat het illegaal is, of alleen voor veiligheids diensten. Zo kan bijvoorbeeld een terrorist ongestoord zijn gang gaan.