door eendavid » do 23 aug 2007, 11:54
Een deeltje dat wordt uitgezonden zonder dat er energieveranderingen zijn is in tegenspraak met de wet van behoud van energie (een elektron kan bijvoorbeeld nooit een reëel foton uitzenden, omdat het geen aangeslagen toestand heeft (voor degenen die SR kennen: leuke oefening)). De fotonen tussen kern en elektron zijn uitgezonden door processen zonder interne energie-verandering. Ze kunnen nooit reële deeltjes zijn, het zijn het virtuele deeltjes. (als je ze als deeltje wil zien: ze hebben een negatieve massa) (ik vind 'waarom' een beetje een gekke woordkeuze, maar ik hoop dat dit je vraag beantwoordt)
@thermo: ik denk dat hij de atoomkern bedoelt.
Een deeltje dat wordt uitgezonden zonder dat er energieveranderingen zijn is in tegenspraak met de wet van behoud van energie (een elektron kan bijvoorbeeld nooit een reëel foton uitzenden, omdat het geen aangeslagen toestand heeft (voor degenen die SR kennen: leuke oefening)). De fotonen tussen kern en elektron zijn uitgezonden door processen zonder interne energie-verandering. Ze kunnen nooit reële deeltjes zijn, het zijn het virtuele deeltjes. (als je ze als deeltje wil zien: ze hebben een negatieve massa) (ik vind 'waarom' een beetje een gekke woordkeuze, maar ik hoop dat dit je vraag beantwoordt)
@thermo: ik denk dat hij de atoomkern bedoelt.