Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Is de wereld op z'n kop?

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Tommiesfeestjes » di 15 mar 2005, 13:50

Jamaar, er is geen onder en boven!

Als het heelal een begin en een eind zou hebben wel.

Alles is altijd onder en boven en van de zijkant, Tis maar waar je staat!

Maar iedereen loopt altijd op zijn kop.

En iedereen loopt tegelijkertijd ook niet op zijn kop!

Er is toch geen boven en beneden in het heelal!

Re: Is de wereld op z'n kop?

door p__ » ma 14 mar 2005, 18:48

woodstock schreef:Veel astronauten spreken over hun ruimtewandelingen dat de Aarde

naast hun was, misschien dat boven en onder dan toch een heel ander

id geeft.


Dan zal dat gevoel van onder, boven, naast wel vooral de de zwaartekracht bepaald worden, en op de tweede plaats door het gezichtsvermogen.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door woodstock » za 12 mar 2005, 22:13

Veel astronauten spreken over hun ruimtewandelingen dat de Aarde

naast hun was, misschien dat boven en onder dan toch een heel ander

id geeft.

Wat wel grappig zou zijn, dat bv. Australiërs boven en onder _hier_

ook vast zouden kunnen houden (en andersom) dat zou de woningnood

enorm helpen, dubbele bezetting in elk huis!!

Australiërs op het plafond. :shock:

Re: Is de wereld op z'n kop?

door eleen » wo 09 mar 2005, 09:45

toch is het onzin

Re: Is de wereld op z'n kop?

door san » wo 09 mar 2005, 09:44

waarschijnlijk omdat hij erin gelooft, er zijn heel veel mensen die in onzin geloven, terwijl er geen (wetenschappelijke) bewijzen voor zijn! tjah niet iedereen is zo slim!

Re: Is de wereld op z'n kop?

door eleen » wo 09 mar 2005, 09:42

Wat vinden jullie van deze theorie?
dees stinkt ok sorry hoor.

kijk; het is toch allang duidelijk dat we af en toe op de kop staan en dan weer schuin en weetje waarom? de aarde draait ;) . het hangt er dus vanaf vanuit welk standpunt je het bekijkt

maar ik neem aan dat je dit wel wist, alhoewel waarom zou je dan zo'n vage theorie erop zetten :shock:

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Kabouter » vr 04 mar 2005, 18:01

Nogmaals: Beneden is de grond en boven is de lucht.

Vanaf de maan gezien zijn dat oneindig veel absolute richtingen omdat de aarde een bol is.

Als we even noord als boven stellen dan leven evt mensen op de zuidpool ondersteboven en mensen op de evenaar op hun zijkant.

Overigens zijn er experimenten gedaan waarmee mensen lange tijd,(weken), een omkeerbril moesten dragen. Het bleek dat de hersenen daarna de wereld weer terug omdraaiden zodat de waarnemingen weer klopten met de richting van de zwaartekracht en dat mensen de boel juist op zijn kop zagen als deze bril afgezet werd.

Het is dus wel degelijk een foefje van onze hersenen dat we dingen zien zoals we dat ook voelen met de rest van onze zintuigen.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Syd » vr 04 mar 2005, 15:55

Het gaat er alleen maar om wat je als boven en beneden definieert.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Psych0tiC » vr 04 mar 2005, 15:29

Wat ik dus met dat voorbeeld wilde zeggen, is dat wij niet alleen op ons zicht afgegaan zijn (wat betreft boven en beneden), maar ook op onze andere zintuigen. Of al onze zintuigen het fout hebben, is weer iets anders.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Anonymous » do 03 mar 2005, 22:39

het gaat niet om wat boven en wat beneden is!

het gaat erom dat wij de wereld anders zien als dat deze in werkelijk is! Dat wij, 'superieure wezens', niet de werkelijke aarde zien, maar een intepretatie daarop! maakt ons dat niet minder superieur als we denken te zijn?

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Kabouter » do 03 mar 2005, 20:41

Als je nou gewoon het woordje 'boven' verandert in 'beneden', dan valt het balletje dus naar boven  8)


Nee als je dat wilt moet je juist het woordje beneden vervangen door 'boven' 8)

Re: Is de wereld op z'n kop?

door p__ » do 03 mar 2005, 20:18

Als je nou gewoon het woordje 'boven' verandert in 'beneden', dan valt het balletje dus naar boven 8)

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Psych0tiC » do 03 mar 2005, 18:01

Als ik mijn ogen dichtdoe, en een balletje laat vallen in mijn andere hand, dan voel ik dus het balletje naar beneden vallen.

Doe ik dit met mijn ogen open, dan gebeurt er hetzelfde, en zie ik het balletje ook naar beneden vallen.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Anonymous » do 03 mar 2005, 00:22

Inderdaad Australiers hangen eigenlijk ondersteboven tov ons.

Maakt dus niets uit. Onder is richting grond en boven is richting lucht.

Re: Is de wereld op z'n kop?

door Cassanne » di 01 mar 2005, 11:19

Balletjes vallen richting de aarde, een trap loopt richting de lucht.

Aarde=beneden

Lucht=boven

Maakt niet uit hoe je het ziet... de aarde is rond en zweeft in de leegte, dus de aarde zelf is de enige mogelijke definitie van boven en beneden.