Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: aantal uren wiskunde per week.

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » do 07 jul 2005, 17:48

ja en ik ga 8 uur wiskunde doen , en ik heb zo'n boek over precalculus.

Re: aantal uren wiskunde per week.

door Math » do 07 jul 2005, 17:01

Laten we niet offtopic gaan, deze thread begon over het aantal uren wiskunde...

Re: aantal uren wiskunde per week.

door TD » do 07 jul 2005, 17:00

Wat begrijp je er niet van?

Dan vertaal ik wel...

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » do 07 jul 2005, 15:32

In het nederlands graag , maar bedankt voor die link.

Re: aantal uren wiskunde per week.

door TD » do 07 jul 2005, 14:19

en wat is dat eigenlijk precalculus ?
Hier vind je wat het allemaal inhoudt: http://en.wikipedia.org/wiki/Pre_calculus

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » do 07 jul 2005, 01:14

en wat is dat eigenlijk precalculus ?

Re: aantal uren wiskunde per week.

door TD » zo 03 jul 2005, 12:51

Ach, niet alle leerkrachten gebruiken die echt.

Van wat ik me nog herinner:

- een boek voor Ned -> 1

- Frans boek + 'voc 2000' (enkel woordjes) + gramm-oef -> 3

- Engels -> 1

- Latijn, handboek en grammatica-boekje -> 2

- Gech handboek -> 1

En dan gebruikten we dus nog geen boek voor fys/chem enz.

Ik benadruk dus dat we die verre van allemaal intensief gebruikten, maar voor de rug was het niet gunstig want meeslepen moest toch :shock:

Voor wiskunde waren het er een 6 of 7, ik weet niet meer hoeveel precies in't 5e of 6e. Ook die gebruikten we niet allemaal, sommige onderdelen gaf de leerkracht in eigen nota's, dan waren die boeken ter referenties of voor oefeningen.

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » zo 03 jul 2005, 12:46

Ja hoor, ik herinner me dat we in het 5e & 6e ongeveer 14 à 16 boeken in het totaal hadden en de helft was altijd wiskunde. Absoluut niet abnormaal dus :shock:


14 à 16 boeken ? dan hoeft ge nie meer naar het unief ;)

Re: aantal uren wiskunde per week.

door TD » zo 03 jul 2005, 10:07

Ja hoor, ik herinner me dat we in het 5e & 6e ongeveer 14 à 16 boeken in het totaal hadden en de helft was altijd wiskunde. Absoluut niet abnormaal dus :shock:

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » zo 03 jul 2005, 01:54

ja normaal wel eh 8)

maar is het normaal dat je 5(!!!!) boeken dan hebt : reeele functies precalculus, matrices en stelsels, rijen afgeleiden , ruimtemeetkunde , complexe getallen fractalen.

:s:s

Re: aantal uren wiskunde per week.

door Iwerke » za 02 jul 2005, 13:51

ik ook volgend jaar in het 5de 8 u ... (industriële wetenschappen)

tja we zullen ons er wel door heen slagen zeker :shock:

Re: aantal uren wiskunde per week.

door mo » za 02 jul 2005, 11:09

Ik ga nu naar het 5de jaar wetenschappen wiskunde , en ga 8 uur wiskunde peer week krijgen hmm

Re: aantal uren wiskunde per week.

door Independence » za 02 jul 2005, 09:04

Ik zit in 2de klas Gymnasium, en ik heb 3 uren Wiskunde per week.

Wiskunde is dan ook wel zo'n beetje het leukste vak :shock: .

Re: aantal uren wiskunde per week.

door rodeo.be » di 28 jun 2005, 13:13

Andy schreef:
rodeo.be schreef:
Oeioeioei, cursus Algebra is nieuw (jaar voor jullie had eerste cursus); Scheikunde is vernieuwd; nieuwe vakken als Filosofie;...

We ALL love Hennie :shock:
(int oeveelste zitte gij? 2e kan? zoja, wa doe ge precies?)
2de kan bouw

Re: aantal uren wiskunde per week.

door Andy » di 28 jun 2005, 12:07

rodeo.be schreef:Oeioeioei, cursus Algebra is nieuw (jaar voor jullie had eerste cursus); Scheikunde is vernieuwd; nieuwe vakken als Filosofie;...

We ALL love Hennie :shock:
nja, ok, algebra is vernieuwd, scheikunde gedeeltelijk dacht ik? (alleen Thermodinamica)

maar ik dacht da die twee vakken sowieso vernieuwd werden, niets te maken met nieuwe BaMa structuur... scheikunde ist gewoon andere prof (finja, gedeeltelijk andere prof) en Algebra heb ik gehoord dat prof. Norbert Van den Bergh der ook nog nie lang is en dat vorig jaar het moordend was (nog steeds maar beter door opname van bewijzen in cursus)

filosofie = niet nieuw, vorig jaar keuzevak, dit jaar geen keuze meer.. gehoord dat de andere optie (psychologie) makkelijker was, maar dat is alleen van horen zeggen...

en het laatste: zolang da ze over examen analyse 2 hetzelfde kan zegge dan meetkunde kan mij da nieuw puntensysteem nie zoveel schelen ;)

(int oeveelste zitte gij? 2e kan? zoja, wa doe ge precies?)

EDIT: Brackx trouwens ook da systeem hoor