Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: geeuwen

Re: geeuwen

door skurftkip » wo 15 dec 2004, 23:13

Dat komt doordat als je slikt of geeuwt de de buis van eustachius tijdelijk openstaat en in verband staat met de buitenlucht. (Ik kon zo snel niet vinden waar hij uitmonde, maar ik denk in de neusholte.)Waardoor je dus de druk in je oren reguliert. Het kraken is dus het trommelvlies waar de spanning enigzins fluctueert.

En nee, het kraken is voorzover ik het weet niet schadelijk.

Woord van advies:

Als je ooit gaat vliegen en het voelt alsof je oren knappen.Probeer dan vaak te geeuwen en te slikken (voornamelijk bij het opstijgen en dalen). Het kraakt dan misschien even gigantisch maar de rest van de vlucht voel je niks meer.

Vraag:

Waar mond de buis van eustachius uit?

Buis van eustachius

http://www.antwoordgevraagd.nl/data/images/3867.jpg

Re: geeuwen

door BakkerBart » do 09 dec 2004, 16:00

altijd als ik geeuw "kraken" mijn oren, dus denk dat het wel iets te maken heeft met de luchtdruk, of dit normaal is weet ik niet maar alles doet het nog.....
Is dit hetzelfde soort "kraken" als je slikt?


het klinkt hetzelfde

Re: geeuwen

door K. Jansen » do 09 dec 2004, 15:13

altijd als ik geeuw "kraken" mijn oren, dus denk dat het wel iets te maken heeft met de luchtdruk, of dit normaal is weet ik niet maar alles doet het nog.....
Is dit hetzelfde soort "kraken" als je slikt?

Re: geeuwen

door Einsjtein » do 09 dec 2004, 15:12

daar heb ik ook last van, die "krakende oren".. dat zal wel iets met de luchtdruk in je oor te maken hebben denk ik :shock:

Re: geeuwen

door BakkerBart » wo 08 dec 2004, 23:07

Ik heb gelezen dat je met geeuwen de druk in de oren gelijkmaakt. Ik moet de laatste tijd ontzettend veel geeuwen terwijl er ook iets mis is met de druk in mijn oren (vocht achter de trommelvliezen). En ik had al sterk het vermoeden dat beiden met elkaar te maken hadden.


altijd als ik geeuw "kraken" mijn oren, dus denk dat het wel iets te maken heeft met de luchtdruk, of dit normaal is weet ik niet maar alles doet het nog..... :shock:

Re: geeuwen

door Anonymous » wo 08 dec 2004, 22:39

Ik heb gelezen dat je met geeuwen de druk in de oren gelijkmaakt. Ik moet de laatste tijd ontzettend veel geeuwen terwijl er ook iets mis is met de druk in mijn oren (vocht achter de trommelvliezen). En ik had al sterk het vermoeden dat beiden met elkaar te maken hadden.

Re: geeuwen

door Luke » zo 14 nov 2004, 13:46

Anonymous schreef:en wat dan met het mythe als je 3 keer geeuwt in 10 minuten, dan moet je gaan slapen??
was het niet 5 minuten?? :?:


Let's call the myth busters! :shock:

Re: geeuwen

door -wingkea- » zo 14 nov 2004, 13:33

en wat dan met het mythe als je 3 keer geeuwt in 10 minuten, dan moet je gaan slapen??
was het niet 5 minuten?? :shock:

Re: geeuwen

door Anonymous » zo 14 nov 2004, 13:32

en wat dan met het mythe als je 3 keer geeuwt in 10 minuten, dan moet je gaan slapen??

Re: geeuwen

door T-reg » zo 14 nov 2004, 11:28

En weet iemand hoe het komt dat ik moet geeuwen als ik zenuwachtig ben? Ik ben zowat de enige die dat heeft, of zijn er nog?

Re: geeuwen

door Anonymous » za 13 nov 2004, 21:59

het empatische vermogen heeft er cker wel mee te maken

maar ondanks dat ik empatisch ben gaap ik nogsteeds neit met iedereen mee.

dat komt omdat die personen mij niet mogen waardoor ik geen hechte band met hun heb (behalve boosheid of haat) dan is het eerder zo dat als diegene gaapt dat jij er alleen maar boos door word :S

Re: geeuwen

door Red BoriZ » zo 24 okt 2004, 10:05

Hoe kan het dan dat ik bij iedereen die ik zie gapen mee moet gapen. Ook al mag ik diegene niet eens? :?:

Mrtn schreef:Dat heeft iets met empathie te maken. Mensen met een weinig empatisch vermogen zullen niet gapen als iemand anders gaapt.

Autisten zul je nooit iemand zien na-gapen bijvoorbeeld.


:shock:

Re: geeuwen

door Anonymous » za 23 okt 2004, 17:58

Hoe kan het dan dat ik bij iedereen die ik zie gapen mee moet gapen. Ook al mag ik diegene niet eens? :shock:

Re: geeuwen

door tobo » vr 22 okt 2004, 22:15

In de Volkskrant van morgen (23 oktober) staat een beschrijving van een promotieonderzoek over geeuwen. De relatie met erotiek lijkt ver gezocht maar wordt toch gelegd.

Re: geeuwen

door Anonymous » wo 20 okt 2004, 19:39

Ik moet ´s morgens altijd erg gapen :shock: . Is dat vermoeidheid ofzo? Ookal lijkt me dat raar want dan heb je net een hele nacht rust gehad.