andries schreef:Oke, dat het 'op zijn' van belangrijke vooraden een goede reden is om te verhuizen lijkt me logisch. Dit klinkt een beetje als 'brand-een-stuk-oerwoud-plat-voor-je-boerderij-en-zoek-een-nieuw-stuk-oerwoud-als-je-grond-uitgeput-is'. Maar dan op een grotere schaal.
Ik snap niet wat je bedoeld met 'de onstopbare biologie van de ruimte', en waarom die ons zou dwingen te verhuizen. Zou je dat wat meer kunnen uitleggen? (En je link doet het niet

)
http://www.daniken.com/
Andries,hier is ie!
Het onderzoek van de ruimte om ons heen zal de komende decennia toch moeten uitbreiden.
Het Hubbletje geeft ons vebazingwekkende beelden en een goede indruk van wat er te vinden is,maar,wat wij nu weten is nog niets in vergelijking met wat er nog gezien en geleerd moet worden.
Voor mij staat het wel vast dat er voor de mens(zeker tegen de vertrektijd)geen alienmicro-organismen meer zijn die leven op een andere planeet onmogelijk maken.
Het samenstellen van de reizigers zal meer problemen geven.
Deze reizigers moeten,zeker in het begin,zeer gemotiveerd zijn.
Maar er moet meer gebeuren.
Het aanleren van andere gewoontes heeft ook een grote prioriteit zeker als er wat verder gereisd moet worden.
Sterk voordoen(met een wapen in de hand) moet van deze wereld weg omdat er sterke inventieve mensen moeten komen en later ook
zijn.
De opdracht moet uitgevoerd worden.
Nadat ze geland zijn moeten eerst alle sporen van technologie weggemaakt,omdat er eerst een basis moet komen voor de nakomelingen om op eigen kracht te leven en voor voortplanting te zorgen.
Ter contrôle bespieders nasturen is maar aan een bepaald limiet gebonden en dezen kunnen niet al te rigoreus bestraffen in het delicate begin;immers er mogen in dit stadium geen wapens geïntroduceerd worden.
Kennis van wat er is en wat er gebruikt kan worden heeft voorrang.
Ruimtereizen op zich is het begin.
[quote='andries' post='479144' date='31 December 2008, 13:27']Oke, dat het 'op zijn' van belangrijke vooraden een goede reden is om te verhuizen lijkt me logisch. Dit klinkt een beetje als 'brand-een-stuk-oerwoud-plat-voor-je-boerderij-en-zoek-een-nieuw-stuk-oerwoud-als-je-grond-uitgeput-is'. Maar dan op een grotere schaal.
Ik snap niet wat je bedoeld met 'de onstopbare biologie van de ruimte', en waarom die ons zou dwingen te verhuizen. Zou je dat wat meer kunnen uitleggen? (En je link doet het niet :D )[/quote]
[url=http://www.daniken.com/]http://www.daniken.com/[/url]
Andries,hier is ie!
Het onderzoek van de ruimte om ons heen zal de komende decennia toch moeten uitbreiden.
Het Hubbletje geeft ons vebazingwekkende beelden en een goede indruk van wat er te vinden is,maar,wat wij nu weten is nog niets in vergelijking met wat er nog gezien en geleerd moet worden.
Voor mij staat het wel vast dat er voor de mens(zeker tegen de vertrektijd)geen alienmicro-organismen meer zijn die leven op een andere planeet onmogelijk maken.
Het samenstellen van de reizigers zal meer problemen geven.
Deze reizigers moeten,zeker in het begin,zeer gemotiveerd zijn.
Maar er moet meer gebeuren.
Het aanleren van andere gewoontes heeft ook een grote prioriteit zeker als er wat verder gereisd moet worden.
Sterk voordoen(met een wapen in de hand) moet van deze wereld weg omdat er sterke inventieve mensen moeten komen en later ook [u]zijn.[/u]
De opdracht moet uitgevoerd worden.
Nadat ze geland zijn moeten eerst alle sporen van technologie weggemaakt,omdat er eerst een basis moet komen voor de nakomelingen om op eigen kracht te leven en voor voortplanting te zorgen.
Ter contrôle bespieders nasturen is maar aan een bepaald limiet gebonden en dezen kunnen niet al te rigoreus bestraffen in het delicate begin;immers er mogen in dit stadium geen wapens geïntroduceerd worden.
Kennis van wat er is en wat er gebruikt kan worden heeft voorrang.
Ruimtereizen op zich is het begin.