Ga eens naar biologieforum: lichaamsgroei... Ik denk dat je daar al een deel van het antwoord op je vraag zal kunnen terugvinden !! Beenderen groeien dus door een proces die zich voltrekt in de groeikraakbeenschijven. Nu, door (chronische) ziekte zou het kunnen dat bepaalde hormonen belemmerd worde...