Er zijn 14 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door altijdsoms
zo 12 apr 2009, 15:08
Forum: Filosofie
Onderwerp: Is dit een uitdaging?
Reacties: 3
Weergaves: 3.382
 
Spring naar bericht

Re: Is dit een uitdaging?

ja dat kan , want er is geen verschil. lekker paradoxaal

maar dan omgekeerd evenredig.
door altijdsoms
zo 12 apr 2009, 15:00
Forum: Filosofie
Onderwerp: Wanneer is alles 'perfect'? bestaat het?
Reacties: 6
Weergaves: 4.151
 
Spring naar bericht

Re: Wanneer is alles 'perfect'? bestaat het?

lijkt mij een perfect streven
door altijdsoms
zo 12 apr 2009, 11:46
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Is er een zin in het leven?
Reacties: 268
Weergaves: 66.836
 
Spring naar bericht

Re: Is er een zin in het leven?

jij hebt helemaal gelijk, en wat men "liefde" noemt zou best wel eens poep van virussen (nanobots) kunnen zijn.

zo is de cirkel voorlopig weer rond.

mvg Henk
door altijdsoms
do 02 apr 2009, 17:17
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

gewoon zoals je op 1 van de vele discovery channels kan zien,

waar het om gaat zijn onze hersenen, en daarmee onze afkomst.

mvg wouter
door altijdsoms
do 02 apr 2009, 16:33
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

in hoeverre zijn wij in staat om god op te voeden?
door altijdsoms
do 02 apr 2009, 16:20
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

De simulatie (ultieme vertaalmachine) is reflectie van fantasie naar "echt" Ik ben er daarom ook van overtuigd dat als je via een computerspel, hoe goed of slecht ook verbeeld, een handeling uitvoerdt dat zeker zijn uitwerking ergens op deze planeet heeft. Zoniet bij je "geweten"...
door altijdsoms
vr 27 mar 2009, 08:15
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

zal die dan nog in de baarmoeder zitten ?
door altijdsoms
do 19 mar 2009, 15:24
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Is er een zin in het leven?
Reacties: 268
Weergaves: 66.836
 
Spring naar bericht

Re: Is er een zin in het leven?

Vanuit de niet-spirituele kant bekeken zeg ik: "Nee, je gaat toch dood. Het leven is een dodelijke ziekte.". Vanuit de spirituele kant bekeken, zou het leven zin kunnen hebben. Ik bedoel hierbij reïncarnatie en het inlossen van karma. Leven en dood is hetzelfde (de ellende gaat gewoon doo...
door altijdsoms
do 19 mar 2009, 10:42
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Is er een zin in het leven?
Reacties: 268
Weergaves: 66.836
 
Spring naar bericht

Re: Is er een zin in het leven?

Ik denk dat de natuur wel degelijk het begrip "nut" kent. En dan komen we naturlijk weer uit op , "wat is de definitie van natuur ? " Het feit alleen al dat de natuur zich keer op keer kan vernieuwen, is voor mij reden genoeg om aan te nemen dat de natuur beschikt over intuitie/r...
door altijdsoms
wo 18 mar 2009, 11:01
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

Om de vraag in mijn vorige bericht te parafraseren: Kun je ook aangeven wat de betekenis van 'echt' en 'realiteit' is? Ik denk dat deze vraag als eerste beantwoord dient te worden voordat we het over het bestaan van simulaties kunnen hebben. "echt" is natuurlijk alles wat je via je zintui...
door altijdsoms
di 17 mar 2009, 19:52
Forum: Filosofie
Onderwerp: Woordenstrijd
Reacties: 46
Weergaves: 9.396
 
Spring naar bericht

Re: Woordenstrijd

Goedenavond, Tsja... woordenstrijd. woorden gebruiken we als communicatie, maar is helaas voor sommigen niks anders dan "blaasvoetbal" en gaan ze voorbij aan de daadwerkelijke boodschap. Lucht = Leven = klinkers en dan heb je ook nog mede klinkers. btw Taal is iets heel bijzonders. Mvg Freek
door altijdsoms
di 17 mar 2009, 19:33
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Is er een zin in het leven?
Reacties: 268
Weergaves: 66.836
 
Spring naar bericht

Re: Is er een zin in het leven?

Goedenavond allemaal,

Op de vraag; "Is er een zin in het leven ?" is maar 1 antwoord.

nl. te weten, nee het leven heeft geen zin, maar wij wel !!

Mvg

Freek
door altijdsoms
di 17 mar 2009, 19:11
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

goedenavond allemaal,

citaat; Als er echt simulaties draaien, en wij zouden in het 'echte' universum wonen, wie draait die simulaties dan? Ik bedoel, als wij ze niet draaien, zijn wij dus ook niet de 'echte' wereld (of ze worden door aliens gedraait).

zijn rudimentaire gedachtes

Mvg

Freek
door altijdsoms
di 17 mar 2009, 15:44
Forum: Filosofie
Onderwerp: Zijn wij niets meer dan een simulatie?
Reacties: 112
Weergaves: 36.630
 
Spring naar bericht

Re: Zijn wij niets meer dan een simulatie?

Goedemiddag allemaal, Wat een prachtig tijdloos onderwerp is dit toch. Dat wij biologische wezens zijn die zijn opgebouwd uit reflecties van onze omgeving vraagt natuurlijk om van tijd tot tijd kritisch naar onszelf te kijken. Ik had een heel verhaal geschreven, maar ik wil het eigenlijk hierbij lat...

Ga naar uitgebreid zoeken