Er zijn 4 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door the_believer
wo 09 mar 2011, 17:02
Forum: ☄️ Sterrenkunde en Ruimtevaart
Onderwerp: Meteoriet of gewoon een kei?
Reacties: 253
Weergaves: 118.568
 
Spring naar bericht

Re: Meteoriet of gewoon een kei?

317070 schreef:Misschien kun je eens bekijken hoe een meteoriet er meestal uitziet. Zie bijvoorbeeld dit of dit.

Je kan ook eens deze checklist proberen. Misschien kun je beginnen met te kijken of je steen een magneet aantrekt of niet.
Hmm hij is niet magnetisch.
door the_believer
zo 06 mar 2011, 19:33
Forum: ☄️ Sterrenkunde en Ruimtevaart
Onderwerp: Meteoriet of gewoon een kei?
Reacties: 253
Weergaves: 118.568
 
Spring naar bericht

Re: Meteoriet of gewoon een kei?

= UPDATE = Zou het niet een stuk lavasteen kunnen zijn? met aan de bovenkant op je plaatje een stuk dat snel gestold is en aan de onderkant van het plaatje een stuk dat langzamer gestold is en dus heeft kunnen kristalliseren? dit is gebaseerd op aardwetenschappen kennis van een niet afgemaakt studie...
door the_believer
zo 06 mar 2011, 19:19
Forum: ☄️ Sterrenkunde en Ruimtevaart
Onderwerp: Meteoriet of gewoon een kei?
Reacties: 253
Weergaves: 118.568
 
Spring naar bericht

Re: Meteoriet of gewoon een kei?

Waar heb je de steen gevonden?


Ik heb hem ergens in Zuid-Nederland gevonden volgens mij! 0.o

Ik weet wel dat het in een bos gebied was in Nederland.
door the_believer
do 03 mar 2011, 14:23
Forum: ☄️ Sterrenkunde en Ruimtevaart
Onderwerp: Meteoriet of gewoon een kei?
Reacties: 253
Weergaves: 118.568
 
Spring naar bericht

Re: Meteoriet of gewoon een kei?

-- EDIT: nieuw topic samengevoegd met ouder topic over zelfde onderwerp -- Lang geleden vond ik deze steen. De buitenkant van de steen lijkt aardig verhit te zijn ooit maar het verhitte laagje is maar paar millimeter dik. Verder vind ik de structuur aan de binnenkant erg vreemd! Iemand een idee wat...

Ga naar uitgebreid zoeken