Er zijn 125 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door Studentje
vr 30 apr 2010, 10:51
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting
Reacties: 5
Weergaves: 2.868
 
Spring naar bericht

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Via deze weg wil ik iedereen die heeft deelgenomen hartelijk bedanken om de vragenlijst ivm wetenschap in te vullen. De resultaten worden op dit eigenste moment verwerkt. Als ik geslaagd ben zal ik hier zeker resultaten doorgeven (cfr. sharkdude). (als ik geslaagd ben want: het zou zinloos zijn om h...
door Studentje
ma 05 apr 2010, 12:05
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting
Reacties: 5
Weergaves: 2.868
 
Spring naar bericht

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Ik stuurde je een pm.
door Studentje
zo 04 apr 2010, 16:13
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting
Reacties: 5
Weergaves: 2.868
 
Spring naar bericht

Re: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Was jullie nog even vergeten te vertellen: de enquete loopt tot zaterdag 17 april 2010 (middernacht). Alvast bedankt! Jouw deelname zou een grote hulp zijn.
door Studentje
zo 04 apr 2010, 15:52
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting
Reacties: 5
Weergaves: 2.868
 
Spring naar bericht

Enquete thesis over wetenschapsvoorlichting

Beste forummers! Zoals zovele studenten ben ook ik dit jaar bezig met een thesis. Deze thesis handelt over wetenschapsvoorlichting. Misschien heb je wel even tijd om wat vraagjes in te vullen over wetenschap en de communicatie daarrond? De vragenlijst bestaat uit een 24-tal vragen en duurt doorgaans...
door Studentje
do 19 apr 2007, 14:56
Forum: 📊 Politicologie en Economie
Onderwerp: Afsplitsing Vlaanderen, België is niet meer?
Reacties: 80
Weergaves: 21.212
 
Spring naar bericht

Re: Afsplitsing Vlaanderen, Belgi

Vlamingen komen niet in Wallonië, en Walen niet in Vlaanderen? En hoe zit het dan met de Ardennen en de kust? Wanneer ik in de zomer naar de kust ga, merk ik toch wel een groot aantal franstaligen op, terwijl veel van mijn vrienden naar de Ardennen trekken. En inderdaad Raf, er zijn meer dingen die ...
door Studentje
za 31 mar 2007, 04:26
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] belang van chemie bij burgerlijk ingenieur
Reacties: 8
Weergaves: 4.424
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] belang van chemie bij burgerlijk ingenieur

Ook op de site van de VUB kan je er wat over terugvinden: klik.
door Studentje
za 31 mar 2007, 04:21
Forum: Diagnostiek en therapie
Onderwerp: een schok voor het slapen
Reacties: 16
Weergaves: 19.004
 
Spring naar bericht

Re: een schok voor het slapen

Een artikel over "hypnagogic myoclonic twitch". Er bestaat dus nog geen zekerheid waarom deze valsensatie plaatsvindt, enkel sterke vermoedens. Een hypothese is dus wel inderdaad dat het lichaam ontspant. Door de spierontspanning gaan de hersenen denken dat je wérkelijk aan het vallen ben...
door Studentje
ma 19 feb 2007, 18:15
Forum: Studiekeuze
Onderwerp: Geneeskunde studeren
Reacties: 247
Weergaves: 212.399
 
Spring naar bericht

Re: Geneeskunde studeren

Dank je voor de info! Nu nog op zoek naar 't financiële aspect [rr] Waarschijnlijk op dit forum geen ervaringen van studenten uit België die naar Nederland gaan studeren? Als ik details zou weten, zal ik hier eens een overzichtjes posten van de stappen die ik ondernomen heb en zo, kan misschien nutt...
door Studentje
ma 19 feb 2007, 15:41
Forum: Studiekeuze
Onderwerp: Geneeskunde studeren
Reacties: 247
Weergaves: 212.399
 
Spring naar bericht

Re: Geneeskunde studeren

Even iets anders, ik vroeg me af, als je in lotingsklasse C zit, heeft het dan wel eigenlijk zin om mee te loten? Ik zou eventueel in Nederland komen studeren en zit dus in klasse C. Ik heb de cijfertjes gezien van het percentage hoeveel kans je hebt om je richting van keuze te volgen, maar wat wil ...
door Studentje
vr 26 jan 2007, 22:32
Forum: ☕️ Sciencetalk café
Onderwerp: Roken op school : gewoon verbieden?
Reacties: 77
Weergaves: 12.522
 
Spring naar bericht

Re: Roken op school : gewoon verbieden?

Een badge dragen bij het roken :)

Is best wel stigmatiserend en zo, er een marginaal schandelijk groepje van te maken?

Zoiets kan toch nooit goed zijn voor de contacten onder leerlingen?
door Studentje
vr 26 jan 2007, 22:29
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [Industrie] Verschillen zuivel- en farma-industrie
Reacties: 4
Weergaves: 1.146
 
Spring naar bericht

Re: [Industrie] Verschillen zuivel- en farma-industrie

Ik weet zelf niet of er een verschil is, 't is jouw opstel :) , maar heb je al eens nagekeken in welk soort labo's er gewerkt wordt? En hoe de financiering er van gebeurt? Welke opleiding hebben de mensen die er in tewerk gesteld worden?
door Studentje
vr 26 jan 2007, 20:45
Forum: Religiewetenschappen en Theologie
Onderwerp: Waarom bedenken mensen goden?
Reacties: 69
Weergaves: 10.308
 
Spring naar bericht

Re: Waarom bedenken mensen goden?

Fujaro:Niet alleen bij natuurvolken (ganja-rastafari). Ik denk alleen niet dat dit escapisme bewust gebeurde (niet dat jij dat ergens uitdrukkelijk zegt) maar eerder het meemaken van verschillende fenomenen en er van uitgaan dat er dan wel een centrale scheidsrechter moet zijn. Pff, al die dubbelpos...
door Studentje
vr 26 jan 2007, 20:36
Forum: Religiewetenschappen en Theologie
Onderwerp: Waarom bedenken mensen goden?
Reacties: 69
Weergaves: 10.308
 
Spring naar bericht

Re: Waarom bedenken mensen goden?

@Fujaro: Inderdaad, dat is het ook, of zeker deels. Tijdens de Verlichting vertelden de verlichters ons dat rede de grondslag was van de maatschappelijke orde. De Tegen-Verlichting wist ons te vertellen dat dit zou leiden tot egoïsme, sociale ontreddering, vervreemding,... De angst dus dat mensen ni...
door Studentje
vr 26 jan 2007, 20:26
Forum: Religiewetenschappen en Theologie
Onderwerp: Waarom bedenken mensen goden?
Reacties: 69
Weergaves: 10.308
 
Spring naar bericht

Re: Waarom bedenken mensen goden?

Het zal ongetwijfeld niet bewust verlopen zijn.
door Studentje
vr 26 jan 2007, 20:21
Forum: Religiewetenschappen en Theologie
Onderwerp: Waarom bedenken mensen goden?
Reacties: 69
Weergaves: 10.308
 
Spring naar bericht

Re: Waarom bedenken mensen goden?

In onze samenleving is er zo iets als sociale orde en sociale controle. Het zijn een aantal stelregels die er voor zorgen dat we met elkaar kunnen samenleven, ze staan nergens neergeschreven, maar iedereen kent ze, en je leert ze van jongs af aan. Maar waar komen ze vandaan? Als de mens ze heeft uit...

Ga naar uitgebreid zoeken