Het experiment zoals het hier beschreven wordt is niet in strijd is met de relativiteitstheorie, nog met de quantummechanica, omdat er geen informatie wordt overgedragen! . Dat is het hele punt: door de ene spin te meten, weet je wel wat de waarde van de andere spin is, maar daar kan je niets mee. ...