Er zijn 24 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door Dizda
zo 20 mar 2011, 16:43
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] stockoplossing maken
Reacties: 3
Weergaves: 4.801
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] stockoplossing maken

250 ml die 200 mg/l Ca2+ bevat

1 liter --> 200 mg

:4 :4

250 ml --> 50 mg

Je moet dus 50mg afwegen en oplossen in 250ml, als ik juist ben :)
door Dizda
di 15 mar 2011, 19:50
Forum: Moleculaire biologie en biochemie
Onderwerp: Cursus Plantenfysiologie gezocht :O
Reacties: 0
Weergaves: 1.066
 
Spring naar bericht

Cursus Plantenfysiologie gezocht :O

Hallo iedereen, Ik ben opzoek naar een cursus plantenfysiologie. Ik zit in mijn eerste jaar biochemie, sinds kort zijn de lessen plant begonnen. Maar helaas hebben we geen cursus ter beschikking gekregen en dienen we notities te nemen. Alleen heb'k hiermee een groot probleem op het moment. Doordat d...
door Dizda
zo 12 dec 2010, 23:22
Forum: Immunologie en microbiologie
Onderwerp: Welke verdunningen in te zetten?
Reacties: 1
Weergaves: 2.742
 
Spring naar bericht

Welke verdunningen in te zetten?

Hallo iedereen, Ik moet voor men komend labo van microbiologie bepalen welke verdunningen we moeten inzetten voor het bepalen van het totaal kiemgetal voor een levensmiddel. Van dit levensmiddel verwachten we een kiemgetal van 100.000 KVE/g en 100KVE/g voor enterobacteriaceae. Ik heb al enkele pogin...
door Dizda
wo 31 mar 2010, 18:47
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Plantenkweek op voedingsbodem thuis?
Reacties: 2
Weergaves: 1.007
 
Spring naar bericht

Plantenkweek op voedingsbodem thuis?

Hoi Hoi iedereen,

Uhm ik weet niet waar het juist hoort dus post men vraagje hier maar. :)

Is het mogelijk planten te kweken thuis op een voedingsbodem?

Of brengt dit te veel eisen met zich mee zoals een zuivere lucht enz..

Alvast bedankt,

groetjes
door Dizda
za 07 nov 2009, 01:40
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] Kinetica
Reacties: 3
Weergaves: 1.226
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] Kinetica

dus het komt doordat je bij het toevoegen van K2S2O8 slechts bv 200 deeltjes (grof uitgedrukt) in het begin toegevoegd hebt deze brengt de reactie al op gang, maar omdat er maar 200 deeltjes al aanwezig zijn gaat dit veel trager dan tov 800deeltjes moest men de KI oplossing toevoegen aan de K2S2O8. ...
door Dizda
do 05 nov 2009, 00:59
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] Kinetica
Reacties: 3
Weergaves: 1.226
 
Spring naar bericht

[scheikunde] Kinetica

Hoii iedereen, Ik zit vast bij de volgende vraag: K2S2O8 + 2 KI ==> 2 K2SO4 + I2 De reactie wordt gestart door de inhoud van de tweede erlenmeyer (KI-oplossing) over te gieten in de eerste erlenmeyer (verzadigde oplossing van K2S2O8 met gekende molariteit ), niet omgekeerd! Waarom mag de verzadigde ...
door Dizda
vr 11 sep 2009, 18:34
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Wie volgt ook biotechnologie/biochemie ?
Reacties: 3
Weergaves: 1.332
 
Spring naar bericht

Re: Wie volgt ook biotechnologie/biochemie ?

toppie :)

Ik wou graag vragen;

Hoe bereid ik mij het beste voor? ik begin over enkele dagen aan de opleiding Biotechnologie. Ik heb alvast men cursus chemie enkele keren door genomen :)

verder nog tips ?

groetjes D
door Dizda
vr 11 sep 2009, 18:25
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

Dat is het correcte antwoord. ;)
Yeah :D dankje

sorry dat ik zo laat reageer, tijdje zonder internet moeten doorbrengen :)

Heb een uitstekend eindwerk gemaakt. behaalde een 86%.

Iedereen bedankt voor hun hulp dus :)

En mspiek :p me nu niet in de war brengen he :P
door Dizda
do 10 sep 2009, 19:56
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

Normaliteit in de chemie zegt iets over de hoeveelheid H de stof kan opnemen of afstaan. voorbeeld. 1 Mol HCL = 1N HCL, maar 1M H2SO4 = 2N H2SO4, omdat deze 2x een H kan afsplitsen. 1 N is de concentratie van een stof in mol per liter, die 1 mol H + kan afstaan of opnemen. Dus 1 mol NaOH per liter ...
door Dizda
do 10 sep 2009, 19:55
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Wie volgt ook biotechnologie/biochemie ?
Reacties: 3
Weergaves: 1.332
 
Spring naar bericht

Wie volgt ook biotechnologie/biochemie ?

Hoii allemaal,

Ik vroeg me af, wie volgt er nog allemaal Biotechnologie/Biochemie?

Verder vroeg me af of degene ook zin heeft om te mailen ? ik zit namelijk vol vragen :p

groetjes,
door Dizda
wo 25 mar 2009, 18:08
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

Ok, bedankt :)

heb het door. Heb op men stage nog extra uitleg gekregen :)

nogmaals bedankt! :D

groetjes,

Dizda
door Dizda
za 14 mar 2009, 12:34
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

Dizda schreef: Dus 0.5 N is 0.5M ==>  mol/l
Nee dus!

Dat hangt van de stof af of dat klopt of niet maar is niet algemeen waar!!
Ja dat weet'k

Maar klopt dit niet voor NaOH ?

Of hoe bepaal je het juist ? :oops:
door Dizda
vr 13 mar 2009, 19:00
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Bepaling glucose
Reacties: 2
Weergaves: 4.913
 
Spring naar bericht

Re: Bepaling glucose

Ik ben op dit moment bezig met mijn profielwerkstuk en wij willen glucose gehalte gaan bepalen van diverse fruitsappen. We hebben alleen geen idee waar we moeten beginnen. We kunnen dit niet doen met titratie. Ik had ergens gelezen dat je het wel kon aanton en met fehlingA-b maar wij willen de conc...
door Dizda
vr 13 mar 2009, 18:30
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

1 Mol HCL = 1N HCL Ter verduidelijking: 1 N HCl is 1 M HCl is 1 mol HCl per liter. Zoals Beryllium zei: bij jou is er ook geen verschil, dus 1 N NaOH is 1 M NaOH is 1 mol NaOH per liter. Bij zwavelzuur is die factor 2 er: 1 N H 2 SO 4 is 0,5 M H 2 SO 4 is 0,5 mol H 2 SO 4 per liter. Dus 0.5 N is 0....
door Dizda
vr 13 mar 2009, 15:31
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Normaliteit ?
Reacties: 18
Weergaves: 21.382
 
Spring naar bericht

Re: Normaliteit ?

het is namelijk zo; ik ga komende weken werken met normaliteit

Bv: 0.5N NaOH dit zal 'k moeten bereiden, maar omdat het niet veel gebruikt wordt, wordt dit niet behandelt op school.. Dus ik weet niet hoe ik 0.5N bereid of bereken :o

Ga naar uitgebreid zoeken