Er zijn 26 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door AnVermeulen
do 06 okt 2011, 15:36
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: D- en L-lactaat
Reacties: 2
Weergaves: 835
 
Spring naar bericht

D- en L-lactaat

Heeft iemand een idee of kwantificatie van D-lactaat tov een standaard met L-lactaat met UV-detectie juist is?
door AnVermeulen
vr 09 sep 2011, 08:28
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Waterbepaling
Reacties: 4
Weergaves: 1.674
 
Spring naar bericht

Re: Waterbepaling

Ja, daar ben ik mij van bewust, maar onze massabalans klopt wel met de droge stoffen die we op die wijze (dus ovenmethode) bepaalden (die zaten rond 50 %), dus ik heb daar meer vertrouwen in dan in die met KF (rond 90 %)...
door AnVermeulen
vr 09 sep 2011, 08:11
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Solutions spiken, hoe werkt het?
Reacties: 5
Weergaves: 9.469
 
Spring naar bericht

Re: Solutions spiken, hoe werkt het?

Injectie-error bepalingen staan eigenlijk weer helemaal los van het spiken van matrixen om extractierendementen te bepalen. Normaal gezien voeg je op het einde van de volledige voorbereidingsprocedure, dus net vóór de injectie, een vaste hoeveelheid van een bepaald product toe. Dit product moet uite...
door AnVermeulen
vr 09 sep 2011, 07:49
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Waterbepaling
Reacties: 4
Weergaves: 1.674
 
Spring naar bericht

Re: Waterbepaling

Het volledige spul lost gewoon op in methanol (heb ik zo gedaan voor die KFbepaling). Dus een extractie met methanol gaat niks opbrengen... toch?
door AnVermeulen
do 08 sep 2011, 14:53
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Waterbepaling
Reacties: 4
Weergaves: 1.674
 
Spring naar bericht

Waterbepaling

Een tijdje geleden moest ik droge stofbepalingen doen op een soort siroop met veel glucose en glycerol in. Met een IRdroger ging dit niet, ook niet met filter erin. Dus heb ik op de 'gewone' ovendroogmethode bij 105° geprobeerd. Na een week waren de gewichten nóg niet stabiel. Dus dacht ik: misschie...
door AnVermeulen
do 08 sep 2011, 14:33
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: MS/MS kwantitatief
Reacties: 2
Weergaves: 1.721
 
Spring naar bericht

Re: MS/MS kwantitatief

De gevoeligheid of performantie van een MS wordt normaal altijd gecontroleerd m.b.v. een tune. Instrument ruishoogte moet je gewoon even meten zoals je de piekhoogte meet. Ik weet niet met welke software je werkt, maar normaal kun je gewoon de hoogte van een stukje basislijn meten. Om die IDL dan te...
door AnVermeulen
do 08 sep 2011, 14:26
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Solutions spiken, hoe werkt het?
Reacties: 5
Weergaves: 9.469
 
Spring naar bericht

Re: Solutions spiken, hoe werkt het?

Ik moet bekennen dat ik heel veel moeite heb met het volgen van jou uitleg... nochtans is het spiken mij héél erg bekend! Maar: Standaarden staan volledig los van gespikete oplossingen. Spiken doe je aan de matrix waaruit je wil extraheren. Om het bij jou voorbeeld te houden: jij wil caffeïne uit th...
door AnVermeulen
ma 08 aug 2011, 11:48
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: rotavapor
Reacties: 2
Weergaves: 1.322
 
Spring naar bericht

rotavapor

Ik zat mij af te vragen welke leverancier de beste rotavaps levert: Heidolph of Büchi? Iemand ervaring met beide en zicht op de voor- en nadelen? Heb daar zelf nog nooit mee gewerkt dus kan het totaal niet inschatten...
door AnVermeulen
vr 06 mei 2011, 16:31
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Ideale pH voor Nessler kleuring
Reacties: 4
Weergaves: 2.119
 
Spring naar bericht

Re: Ideale pH voor Nessler kleuring

... ik ben van plan te proberen die destillatie ervantussen te laten (naar 't schijnt moet dat gaan) vandaar... toch bedankt Enig idee wat de functie van het H2O2 is bij de destructie? Ik heb nu zowel kjeldahltablet als H2O2 toegevoegd bij de destructie, maar vraag mij af of dat wel nodig is... (mij...
door AnVermeulen
vr 06 mei 2011, 11:31
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Ideale pH voor Nessler kleuring
Reacties: 4
Weergaves: 2.119
 
Spring naar bericht

Re: Ideale pH voor Nessler kleuring

ja, mijn excuses, ik ben iets te haastig geweest bij het plaatsen van dit bericht... was efkes vergeten rekening te houden met de NaOH in dat Nessler reagens... maar tussen welke grenzen moet de pH bij de reactie liggen?
door AnVermeulen
do 05 mei 2011, 11:50
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Ideale pH voor Nessler kleuring
Reacties: 4
Weergaves: 2.119
 
Spring naar bericht

Ideale pH voor Nessler kleuring

Als je na een Kjeldahl-destructie wil verdergaan met een Nesslerkleuring, wat is dan eigenlijk de ideale pH om die kleuring bij uit te voeren? Ik weet dat het zuur moet zijn, maar mag dat echt een overmaat zuur zijn of hou je dat best binnen de perken?
door AnVermeulen
di 05 apr 2011, 16:53
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: KjeldahlN zonder stoomdestillatie
Reacties: 5
Weergaves: 2.407
 
Spring naar bericht

Re: KjeldahlN zonder stoomdestillatie

heb het nu vandaag eens uitgeprobeerd en ik krijg alleen maar een vuile bruine neerslag bij hoge pH; bij lage pH heb ik wel iets fluo-oranje bij mijn blanco en is mijn std eerder geel, beiden wel helder...

pff ik zal wel iets misdoen, maar wat???
door AnVermeulen
di 22 mar 2011, 16:41
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: KjeldahlN zonder stoomdestillatie
Reacties: 5
Weergaves: 2.407
 
Spring naar bericht

Re: KjeldahlN zonder stoomdestillatie

OK, merci, ik hoopte al dat die stoomdestillatie overbodig kon zijn...!
door AnVermeulen
di 22 mar 2011, 15:10
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: KjeldahlN zonder stoomdestillatie
Reacties: 5
Weergaves: 2.407
 
Spring naar bericht

Re: KjeldahlN zonder stoomdestillatie

... tja, da's een goeie vraag, dat weet ik nog niet... kan vanalles zijn; maar neem voor het gemak misschien gewoon 'proper' water

Is dat dan met een Nessler-kleuring?
door AnVermeulen
wo 16 mar 2011, 17:11
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: KjeldahlN zonder stoomdestillatie
Reacties: 5
Weergaves: 2.407
 
Spring naar bericht

KjeldahlN zonder stoomdestillatie

... ik zat mij dit gewoon af te vragen maar: heeft er al ooit iemand eens een trucje bedacht om het ammoniakgehalte in een Kjeldahldestruct te meten zonder eerst een stoomdestillatie uit te voeren?

Ga naar uitgebreid zoeken