Er zijn 14 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door IronMan2
do 25 mar 2010, 14:50
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Lagere yield bij hogere concentratie reagens
Reacties: 7
Weergaves: 2.309
 
Spring naar bericht

Re: Lagere yield bij hogere concentratie reagens

ik ben er achter waarom mijn I.S. een slechte reproduceerbaarheid heeft. wanneer je namelijk het reagens al hebt toegevoegd gaat deze al meteen reageren, maar wanneer je de buffer toevoegt verloopt de reactie niet meer goed. nu heb ik dat bij pH 6-14 onderzocht en bij elke pH reageert die niet meer ...
door IronMan2
do 11 mar 2010, 16:00
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Lagere yield bij hogere concentratie reagens
Reacties: 7
Weergaves: 2.309
 
Spring naar bericht

Re: Lagere yield bij hogere concentratie reagens

Ik heb de pH gemeten met pH papier, want er is maar 225 ul aan reactievolume (dus niet met een elektrode mogelijk). Hierbij zag je wel een verandering in pH. De resultaten van de sterkere buffer zien er goed uit. Mijn TPM piek is veel groter (>9x). Je ziet nog wel dat de pH afneemt bij toename van N...
door IronMan2
wo 10 mar 2010, 10:04
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Lagere yield bij hogere concentratie reagens
Reacties: 7
Weergaves: 2.309
 
Spring naar bericht

Re: Lagere yield bij hogere concentratie reagens

Ik heb ook gemeten met een constante buffer concentratie bij verschillende concentraties NBD-Cl. Bij TPM zie je een dalende en bij de I.S. een oplopende grafiek. Vandaag ga ik dit nog een x doen maar dan met een sterkere buffer. Laat het resultaat hiervan binnenkort weten. Mijn volgende stappen zijn...
door IronMan2
di 09 mar 2010, 15:45
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Lagere yield bij hogere concentratie reagens
Reacties: 7
Weergaves: 2.309
 
Spring naar bericht

Lagere yield bij hogere concentratie reagens

Ik ben bezig met een bepaling voor topiramaat (TPM) op te zetten. TPM wordt gederivatiseerd met NBD-Cl om dit te kunnen detecteren met HPLC-FLD. Amlodipine wordt als interne standaard meegenomen (die reageert ook met NBD-Cl). Nu ben ik bezig met de optimalisatie van mijn NBD-Cl concentratie. Je verw...
door IronMan2
vr 26 feb 2010, 14:56
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Retentietijd
Reacties: 4
Weergaves: 1.376
 
Spring naar bericht

Re: Retentietijd

je kan idd alle stoffen afzonderlijk meten. wat je ook kan doen is het meten met een GC-MS. Met behulp van de GC-MS bibliotheek kunnen de massaspectrums worden vergeleken met bestaande massaspectrums.
door IronMan2
wo 10 feb 2010, 13:38
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Re: Piek intensiteit

Ja, je hebt idd gelijk over de verschillende reactiviteit.

Mijn I.S. (amlodipine) geeft trouwens ook twee pieken. Zou het kunnen dat de stikstof van de pyridine groep ook voor een gedeelte met mijn fluorochroom (NBD-Cl) reageert?
door IronMan2
vr 05 feb 2010, 16:32
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: pH afhankelijkheid van paracetamol
Reacties: 5
Weergaves: 3.099
 
Spring naar bericht

Re: pH afhankelijkheid van paracetamol

Wat je zou kunnen doen is de pil in een oplossingen van een bepaalde pH leggen. Hieruit op bepaalde tijdstippen een monster pakken en dan meten (ik weet niet of je over die middelen beschikt, gezien je niveau 3). Dit zou je bij verschillende pH"s kunne doen, om zo de oplossnelheid te bepalen bi...
door IronMan2
vr 05 feb 2010, 09:15
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Re: Piek intensiteit

waarom is de IUPAC benaming dan: 2,3:4,5-Bis-O-(1-methylethylidene)-beta-D-fructopyranose sulfamaat?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Topiramaat
door IronMan2
do 04 feb 2010, 14:58
Forum: Organische chemie en polymeerchemie
Onderwerp: Wilg -> salicylzuur
Reacties: 8
Weergaves: 3.377
 
Spring naar bericht

Re: Wilg -> salicylzuur

Nog een leuke uitbreiding op de opdracht is het omzetten van salicylzuur naar acetylsalicylzuur (beter bekend als aspirine). Hieronder staan twee mogelijke synthese routes. De eerst wordt het meest gebruikt (synthese 2 is wat gevaarlijker). Synthese 1 Neem een 250 ml erlenmeyer en voeg 10 gram (0,07...
door IronMan2
do 04 feb 2010, 13:45
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Re: Piek intensiteit

Ja je hebt gelijk, maar de echt juiste benaming van de reactieve TPM groep is sulfamaat :P Ik moet nog gaan kijken naar het optimaliseren van mijn derivatisering. Het kan idd zo zijn dat TPM niet volledig reageert. Als de herhaalbaarheid maar goed is. Wat nu nog niet het geval is, ook niet voor de I...
door IronMan2
wo 03 feb 2010, 15:46
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Re: Piek intensiteit

Het nucleofiel is in beide gevallen een primair stikstof. TPM is idd beter instaat om elektronen te zuigen, dus het is idd logisch dat deze een kleiner respons geeft. Daarnaast heeft amlodipine een geconjugeerd systeem en zou daarom ook de absorptie kunnen bevorderen? TPM structuurformule: http://up...
door IronMan2
di 02 feb 2010, 11:18
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Re: Piek intensiteit

ik gebruik een fluorescentie detector en meet bij een excitatie van 470 nm en een emissie van 537 nm.
door IronMan2
ma 01 feb 2010, 15:17
Forum: ⚗️ Scheikunde
Onderwerp: Lineairiteit van de HPLC
Reacties: 4
Weergaves: 2.163
 
Spring naar bericht

Re: Lineairiteit van de HPLC

Je moet idd eerst maar eens je resultaten uit zetten in een grafiek.

Tip: Doe dit in Excel, zodat je direct een formule en het R2 krijgt.

Hoe dichter de R2 bij 1 ligt des te beter je lineariteit.
door IronMan2
ma 01 feb 2010, 14:52
Forum: Analytische chemie en data-analysetechnieken
Onderwerp: Piek intensiteit
Reacties: 13
Weergaves: 3.200
 
Spring naar bericht

Piek intensiteit

Ik ben bezig met het opzetten van een HPLC analysemethode voor topiramaat (TPM). Hierin wordt TPM gederivatiseerd met 4-chloro-7-nitrobenzofurazan (NBD-Cl). Amlodipine wordt meegenomen als I.S. en wordt dus ook gederivatiseerd. Ik meet zuivere TPM (10 ug/ml) en amlodipine (5 ug/ml), de piekoppervlak...

Ga naar uitgebreid zoeken