Er zijn 33 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door maxplanck
za 04 mei 2013, 13:03
Forum: Atoom- en deeltjesfysica
Onderwerp: omzetten van materie in energie
Reacties: 8
Weergaves: 3.658
 
Spring naar bericht

omzetten van materie in energie

Massa en energie zijn equivalent. Dit betekent dat massa energie heeft een energie massa. Beide zijn bij gesloten systemen ook constant. Wanneer een kernreactie plaatsvindt, zegt men vaak dat massa omgezet wordt in energie. Dit is fout. De energie die vrijkomt heeft een massa die exact de 'verloren ...
door maxplanck
zo 22 okt 2006, 20:57
Forum: Cursussen
Onderwerp: 🎓 [faq] hoe werk ik met latex?
Reacties: 442
Weergaves: 225.622
 
Spring naar bericht

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Ik bedoel eigenlijk hoe je in Latex een url invoegt.
door maxplanck
zo 22 okt 2006, 20:35
Forum: Cursussen
Onderwerp: 🎓 [faq] hoe werk ik met latex?
Reacties: 442
Weergaves: 225.622
 
Spring naar bericht

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Iemand een idee voor een url?
door maxplanck
zo 18 jun 2006, 17:22
Forum: Optica en Akoestiek
Onderwerp: [optica] Diffractie?
Reacties: 11
Weergaves: 3.342
 
Spring naar bericht

Re: [optica] Diffractie?

Hoe kan hier diffractie ontstaan? Er is toch geen sprake van gepolariseerd monochroom licht?
door maxplanck
do 27 apr 2006, 23:33
Forum: Cursussen
Onderwerp: 🎓 [faq] hoe werk ik met latex?
Reacties: 442
Weergaves: 225.622
 
Spring naar bericht

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Daar ben ik eigenlijk niet tevreden mee. Sorry 8). kg bijvoorbeeld ziet Latex gewoon als een product van twee constanten k en g. In feite zouden eenheden toch recht ipv. cursief moeten staan?
door maxplanck
do 27 apr 2006, 22:43
Forum: Cursussen
Onderwerp: 🎓 [faq] hoe werk ik met latex?
Reacties: 442
Weergaves: 225.622
 
Spring naar bericht

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Iemand een idee hoe je (rechte, dus niet cursief) eenheden in een formule zet?

bv:


\( 3N=3kg \cdot 1m/s^2 \)


met N newton, kg kilogram enzovoort. Zo ziet het er echt lelijk uit.
door maxplanck
do 30 mar 2006, 21:55
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [scheikunde] Polarimetrie van D-glucose
Reacties: 2
Weergaves: 1.245
 
Spring naar bericht

Re: [scheikunde] Polarimetrie van D-glucose

Buffers worden gebruikt om de pH constant te houden...
door maxplanck
do 30 mar 2006, 09:43
Forum: 🧭 Natuurkunde
Onderwerp: informatie en lichtsnelheid
Reacties: 17
Weergaves: 3.526
 
Spring naar bericht

Re: informatie en lichtsnelheid

in je eerste geval zeg je dat de stil op de muur sneller dan het licht zal bewegen, maar daar het ligt er een tij over doet om op een plek te komen... het is niet instantaan, zal de vlek bij zeer grote afstanden niet sneller dan het licht gaan, nmaar afbuigen. Het is niet omdat dat licht zal afbuig...
door maxplanck
di 28 mar 2006, 16:37
Forum: 💡 Theorieontwikkeling
Onderwerp: In hoeveel tijd kwam de big-bang tot stand?
Reacties: 11
Weergaves: 1.821
 
Spring naar bericht

Re: In hoeveel tijd kwam de big-bang tot stand?

de big bang bestaat niet, de oerknal kan onmogelijk zijn geweest. kweenie wie het had bedacht, maar 1 of andere prof had uitgevonden dat het niet kon. ik ben zijn argument vergeten, maar ik kan me herinneren dat het idd heel logisch klonk Yeah right. Vandaar dat je nog steeds een achtergrondstralin...
door maxplanck
di 28 mar 2006, 10:12
Forum: 🧭 Natuurkunde
Onderwerp: Spinning Black Hole Leaves Dent in Space-Time
Reacties: 11
Weergaves: 3.350
 
Spring naar bericht

Re: Spinning Black Hole Leaves Dent in Space-Time

Ik heb zelf niet zo heel veel verstand van tijd reizen, maar de regelmatige verhoudingen die we zien hebben daar waarschijnlijk niets mee te maken. We denken dat ze het resultaat zijn van resonanties ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Resonantie ) tussen verschillende trillingen in de accretie schijf. ...
door maxplanck
ma 27 mar 2006, 10:59
Forum: Relativiteitstheorie
Onderwerp: Massa van het licht
Reacties: 124
Weergaves: 58.946
 
Spring naar bericht

Re: Massa van het licht

Ach, en jij als persoon zal nog een veel kleinere golflengte hebben, en de aarde een nog veel kleinere. Hoe groter de massa, hoe kleiner de golflengte, en hoe groter het deeltjeskarakter.
door maxplanck
vr 24 mar 2006, 12:46
Forum: Relativiteitstheorie
Onderwerp: Massa van het licht
Reacties: 124
Weergaves: 58.946
 
Spring naar bericht

Re: Massa van het licht

maar licht (fotonen) wordt wel afgebogen door een zwaartekrachtveld (kromming van de ruimte), en dat suggereerd dat het tóch een massa heeft. is het niet zo dat, omdat licht met de lichtsnelheid reist, massa en energie in elkaar omzetbaar zijn? Dat is pure ART, die stelt dat een zwaartekrachtveld e...
door maxplanck
do 23 mar 2006, 18:57
Forum: Cursussen
Onderwerp: 🎓 [faq] hoe werk ik met latex?
Reacties: 442
Weergaves: 225.622
 
Spring naar bericht

Re: [faq] hoe werk ik met latex?

Iemand een ideetje voor °? (graden)
\(90^0\)
lukt maar ziet er niet zo mooi uit.
door maxplanck
do 23 mar 2006, 18:20
Forum: Relativiteitstheorie
Onderwerp: Massa van het licht
Reacties: 124
Weergaves: 58.946
 
Spring naar bericht

Re: Massa van het licht

Het valt me op dat Melissa niets meer post, en dat we die scan maar niet te zien krijgen. Ik denk niet dat dat in die cursus stond :roll: .

Ga naar uitgebreid zoeken