Er zijn 414 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door shikoi
do 28 jul 2016, 13:32
Forum: 🈯 Taalkunde
Onderwerp: Conquest of paradise
Reacties: 8
Weergaves: 9.806
 
Spring naar bericht

Re: Conquest of paradise

Leuke uitleg en dan ook nog verwonderlijk, dat er vertalingen op het internet te vinden zijn, die ze waarschijnlijk dan via de romaanse talen gaan interpreteren!
door shikoi
do 28 jul 2016, 11:30
Forum: 🈯 Taalkunde
Onderwerp: Conquest of paradise
Reacties: 8
Weergaves: 9.806
 
Spring naar bericht

Re: Conquest of paradise

Bedankt voor de uitleg ! Wel bijzonder , dat ze twee versies gebruiken en allebei pseudo-Latijn.

Ik heb op internet ook ergens op een site gelezen, dat het Latijn vermengd met de Esperanto taal zou kunnen zijn.
door shikoi
wo 27 jul 2016, 21:16
Forum: 🈯 Taalkunde
Onderwerp: Conquest of paradise
Reacties: 8
Weergaves: 9.806
 
Spring naar bericht

Re: Conquest of paradise

Ik had begrepen , dat de onderstaande tekst een soort pseudo latijn is ; In noreni per ipe, in noreni cora Tira mine per ito, no domina In noreni per ipe, in noreni cora Tira mine per ito, no domina En de tekst , die ik vroeg moet oud Spaans zijn ; Il coleri peribide Il coleri pola Ir domine peribit...
door shikoi
wo 27 jul 2016, 20:21
Forum: 🈯 Taalkunde
Onderwerp: Conquest of paradise
Reacties: 8
Weergaves: 9.806
 
Spring naar bericht

Re: Conquest of paradise

In noreni per ipe, in noreni cora

Tira mine per ito, no domina

In noreni per ipe, in noreni cora

Tira mine per ito, no domina

Dank je, maar deze vertaling had ik ook al gezien, maar dat gaat volgens mij over een andere tekst .

Want dit zou pseudo latijn moeten zijn.
door shikoi
wo 27 jul 2016, 17:29
Forum: 🈯 Taalkunde
Onderwerp: Conquest of paradise
Reacties: 8
Weergaves: 9.806
 
Spring naar bericht

Conquest of paradise

Onderstaande tekst van het lied kan ik nergens de vertaling vinden .Zou iemand mij kunnen helpen ?

Il coleri peribide

Il coleri pola

Ir domine peribito

Per do gloria

El corbide silvelo

El corbide sofa

Il machine covelo

El y mexica
door shikoi
do 22 okt 2015, 17:05
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] berekening van spanning over een condensator
Reacties: 36
Weergaves: 10.985
 
Spring naar bericht

Re: berekening van spanning over een condensator

Beste Kjell,

Ik zou even een eigen topic openen, want nu heb je gereageerd in mijn oud topic van ruim twee jaar geleden.
door shikoi
vr 01 nov 2013, 19:28
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] Wet van Hagen-Poiseuille
Reacties: 4
Weergaves: 1.301
 
Spring naar bericht

Re: Wet van Hagen-Poiseuille

Heb ik niet beweert ;) .

Maar zal de raad zeker gebruiken.
door shikoi
vr 01 nov 2013, 17:40
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] Wet van Hagen-Poiseuille
Reacties: 4
Weergaves: 1.301
 
Spring naar bericht

Re: Wet van Hagen-Poiseuille

Dank je wel.Had al op de volledige wet gezocht en toen liet de zoekmachine geen resultaten zien.Heb nu enkele woorden gebruikt en toen kreeg ik meerdere resultaten.Zal aan de slag gaan.
door shikoi
vr 01 nov 2013, 12:56
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] Wet van Hagen-Poiseuille
Reacties: 4
Weergaves: 1.301
 
Spring naar bericht

Wet van Hagen-Poiseuille

Ik begrijp nog steeds niet goed hoe de wet van Hagen - Poiseuille werkt.

En in de stof staat maar een opgave.

Kan iemand mij nog wat opgaven geven zodat ik het kan oefenen en ook de formule leer toepassen ?

Afbeelding
door shikoi
ma 15 apr 2013, 11:07
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] dosistempo bepalen
Reacties: 26
Weergaves: 8.511
 
Spring naar bericht

Re: dosistempo bepalen

Dat is geen ezelsbrug, dat is gewoon wiskundige realiteit. De dosis die je ontvangt hangt af van het frontale (lichaams)oppervlak dat naar de bron is gericht. Als je dat gelijk houdt maar verder van de bron gaat staan gaat er een steeds geringer deel van de totale straling door dat frontale lichaam...
door shikoi
zo 14 apr 2013, 18:07
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] de wet van Poiseuille
Reacties: 3
Weergaves: 1.423
 
Spring naar bericht

Re: de wet van Poiseuille

Tsjongejonge, shikoi is nou al vijf maanden bezig met wet van de Poiseuille maar heeft het nog steeds niet helemaal door. Het is toch niet anders dan in zijn vorige topics: herschrijf de wet zodanig dat alle parameters die in het voorliggende probleem constant zijn, samengevoegd worden in een Const...
door shikoi
zo 14 apr 2013, 12:54
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] dosistempo bepalen
Reacties: 26
Weergaves: 8.511
 
Spring naar bericht

Re: dosistempo bepalen

die eerste klopt wel, al is je bewoording niet echt logisch. straal 5 x zo groot, dus boloppervlak 5² = 25 keer zo groot, straling dus 25 x zo klein, 25: 25 = 1 µSv maar in die tweede maak je nogal een hondenontbijt van je rekenwerk straal 10:2,5 = 4 keer zo klein, boloppervlak dus (4)² keer is 16 ...
door shikoi
zo 14 apr 2013, 00:19
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] dosistempo bepalen
Reacties: 26
Weergaves: 8.511
 
Spring naar bericht

Re: dosistempo bepalen

Ja, maar om te zien of ej eht nu wrkelijk begrijpt: 1) De straling is 25 μSv op 25 meter afstand.Hoeveel straling is er op een afstand van 125 meter ? Als de straling op 25m een straling is van 25 μSv is dan (125 : 25=) 5 x zo groot Op het oppervlak van de bol is dat dan 5 2 = 25 x groot De stralin...
door shikoi
za 13 apr 2013, 23:35
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] dosistempo bepalen
Reacties: 26
Weergaves: 8.511
 
Spring naar bericht

Re: dosistempo bepalen

Jan van de Velde schreef: za 13 apr 2013, 23:10
2,25 keer zo klein, uitgaande van 25, betekent 25:2,25 =11,...

zoals ook 3 keer zo klein, uitgaande van 12, 12:3 = 4 betekent.
Dus als je eerst een dosis van 25 µSv bij 1 meter afstand, dan heb je bij 1,5 meter dan 25 : 2,25 = 11,1 µSv
door shikoi
za 13 apr 2013, 22:50
Forum: 🙋 Huiswerk en Practica
Onderwerp: [natuurkunde] dosistempo bepalen
Reacties: 26
Weergaves: 8.511
 
Spring naar bericht

Re: dosistempo bepalen

nee, dan wordt de straal(1,5:1 =) 1,5 x zo groot, het oppervlak van de bol dus 1,5² = 2,25 x zo groot de stralingsintensiteit dus 2,25 keer zo klein. Als de stralingsintensiteit 2,25 x zo klein is zou die dus 2,25 x 25 = 56,25 zijn en dat klopt volgens mij niet, Maak ergens een denkfout heb ik het ...

Ga naar uitgebreid zoeken