Er zijn 6 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door Messier_patrick
zo 04 jun 2006, 23:50
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

En de bresser messier wordt beter en beter.. Er zit nu ook dual volgmotoren op met een DK-3 handcontroller. Loopt als een trein... De primaire spiegel wordt gekoeld door een flinke PC fan: http://home.zonnet.nl/reddie5/fan.jpg De focusknoppen zijn vervangen door grotere focusseerknoppen. Met het ide...
door Messier_patrick
do 25 mei 2006, 02:07
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

Geduld is een schone zaak... :roll: Alleen heb ik er zo weinig van, dus de montering is volledig uit elkaar geweest. DEC-as en RA-as. 8) Hij loopt als een trein, alle speling is er uit en hij volg handmatig zo soepel alst maar kan! In 1 woord geweldig :P Zonder die link was het me echt niet gelukt o...
door Messier_patrick
wo 24 mei 2006, 18:06
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

Ik denk dat ik er morgen wel wat tijd voor heb. Ik zal een paar foto's maken van de procedure voor de archieven.

Ben benieuwd... 8)
door Messier_patrick
wo 24 mei 2006, 17:43
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

Jij maakt me aan het lachen :P :roll: :P

Bedankt Skywatcher!
door Messier_patrick
wo 24 mei 2006, 12:07
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

Dat zijn de inbusjes (3x) voor he vastmaken van de poolzoeker.

En dat heb ik idd al geprobeert, maar helaas was dat het niet...

Wie-o-wie weet het wel.
door Messier_patrick
ma 22 mei 2006, 19:45
Forum: Sterrenkijken
Onderwerp: 🛠️ Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires
Reacties: 167
Weergaves: 125.038
 
Spring naar bericht

Re: Modificaties aan telescopen, montering of andere accessoires

Ik heb sinds een week een astro-5 montering, maar er zit een beetje speling op de pool-as. Nu hem ik hem al een stuk open gehad, maar dan loop ik vast.... Binnenin vind ik het volgende, zonder bouten of moeren... http://home.zonnet.nl/reddie5/binnen.jpg Op deze foto kijk je recht de poolas binnen, e...

Ga naar uitgebreid zoeken