Er zijn 5 resultaten gevonden

Ga naar uitgebreid zoeken

door Neve
do 23 nov 2006, 15:18
Forum: Sociale en praktische filosofie, ethiek
Onderwerp: Is de mens van nature goed of slecht?
Reacties: 79
Weergaves: 31.286
 
Spring naar bericht

Re: Is de mens van nature goed of slecht?

Zelf denk ik dat je beiden bezit en dat ze naar gelang van situatie en invloeden tot uiting worden gebracht. @ Bartsel: natuurlijk is de vraag lastig. Heb deze vraag ook niet zelf bedacht maar heb deze vraag als onderdeel van filosofie van mijn docent opgekregen. De complete vraag: 3. Bespreek de vr...
door Neve
wo 22 nov 2006, 15:15
Forum: Sociale en praktische filosofie, ethiek
Onderwerp: Is de mens van nature goed of slecht?
Reacties: 79
Weergaves: 31.286
 
Spring naar bericht

Re: Is de mens van nature goed of slecht?

Deze casus(Terreuraanslagen) is een groepswerk(3 onderdelen: psychologie, sociologie en filosofie) waar de docent meestal alleen even kort neerzet of het voldoende is. Maar als hij eventueel commentaar heeft(goed of slecht) zal ik het hier posten tesamen met het antwoord op deze vraag. Dit kan ik pa...
door Neve
wo 22 nov 2006, 14:35
Forum: Sociale en praktische filosofie, ethiek
Onderwerp: Is de mens van nature goed of slecht?
Reacties: 79
Weergaves: 31.286
 
Spring naar bericht

Re: Is de mens van nature goed of slecht?

Bedankt Ger voor dit opzetje waarmee ik mijn eigen antwoord verder kan aanvullen.

Edit: zie dat ik dit minder uitgebreid al in mijn antwoord had staan "...De mens is geprogrammeerd tot zelfbehoud van de mens persoonlijk en de mens als levensvorm, ..." maar bedankt voor verder aanvulling.
door Neve
di 21 nov 2006, 20:42
Forum: Sociale en praktische filosofie, ethiek
Onderwerp: Is de mens van nature goed of slecht?
Reacties: 79
Weergaves: 31.286
 
Spring naar bericht

Re: Is de mens van nature goed of slecht?

Je bent erg vaag. Wat is de doelstelling van dit topic? Heb je er zelf al over nagedacht? Wat noem je goed en wat noem je slecht? Vanuit welk moment noem je "nature"? als zijnde aap, als zijnde moderne mens, anders? Als je dit niet aangeeft, is dit net zo'n zinnig topic als vragen of de l...
door Neve
di 21 nov 2006, 15:52
Forum: Sociale en praktische filosofie, ethiek
Onderwerp: Is de mens van nature goed of slecht?
Reacties: 79
Weergaves: 31.286
 
Spring naar bericht

Is de mens van nature goed of slecht?

Is de mens van nature goed of slecht? Wat denken jullie?

Ga naar uitgebreid zoeken