Puzzel Puzzels
p__
Artikelen: 0

Aura's

Afbeelding

Graag wil ik in dit topic jullie ideëen horen over of aura's bestaan en wat ze zouden kunnen zijn.

Licht svp je poll-keuze toe.

Bijvoorbeeld,

-heb je A gestemd: wat voor soort energie veld kan dit zijn? (welke velden genereert het lichaam allemaal?)

-heb je B gestemd: liegen deze mensen? hallucineren ze? iets anders?

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. Usb & 8-Pin Converters - Geheugenkaartlezer Micro SD - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Logitech M185 - Draadloze Muis - Blauw

Bekijk product

DVR

Re: Aura's

Ik heb voor B gestemd.. Of die mensen liegen of hallucineren zal per geval verschillen.. Ik denk dat er zeker 'paragnosten' zijn die dondersgoed weten dat ze t hele verhaal aan elkaar liegen, maar gewoonweg houden van het gevoel om iets speciaals te hebben/zijn..

Geheid zullen er ook zijn die er zelf van overtuigd zijn dat ze aura's kunnen waarnemen, maar eigenlijk hallucineren..

Wat maakt een mens zo speciaal? Als een aura een kleur heeft, betekent dit dus dat er licht vandaan komt met een golflengte tussen IR en UV.. Waarom zouden ogen, met de staafjes en de kegeltjes, in staat zijn iets te zien dat camera's niet kunnen vastleggen?

Maar aan de andere kant, als ik naar het plaatje in jouw post kijk, dan kan ik me best voorstellen dat als je die mens ongeloofelijk hard om zijn lengte-as laat tollen er een magnetisch veld ontstaat dat er ongeveer zo uit ziet.. Als je die persoon dan in direct zonlicht zet, zou je best eens een equivalent van noorderlicht kunnen waarnemen :shock:
De kortste weg tussen twee punten is nooit een rechte lijn...
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

p__

Wat maakt een mens zo speciaal? Als een aura een kleur heeft, betekent dit dus dat er licht vandaan komt met een golflengte tussen IR en UV.. Waarom zouden ogen, met de staafjes en de kegeltjes, in staat zijn iets te zien dat camera's niet kunnen vastleggen?
Het schijnt dat er wel zoiets bestaat als biophotons. Deze worden door elk levend wezen geproduceerd en uitgestraald.

http://www.lifescientists.de/index.htm

Definitie van biophotons:
Biophotons are quanta which are permanently emitted from biological systems "far away from thermal equilibrium".
Maar dit zal heus niet het enige (energie) veld zijn dat door het menselijk lichaam geproduceerd wordt. Weet iemand nog andere mogelijkheden?
p__

Ik denk overigens niet dat mensen die aura's zien leugenaars zijn (uitzonderingen daargelaten).

Ik heb zelf meegemaakt dat iemand een aura zag waar ik bij stond. Ik was nog een kind(9 ofzo) en ging samen met een vriendje oude kranten ophalen. Nadat we bij een huis langsgeweest waren, zei hij tegen me dat hij een blauwe gloed om het hoofd van die man had gezien en bleef de weken erna maar over doorpraten. Beide hadden we toen nog nooit van aura's gehoord.

Wellicht hallucineerde hij of gebeurde er iets anders in zijn hoofd. Ik vermoed echter dat er wel een dergelijk veld bestaat, dat zo nu en dan waargenomen kan worden.
Anonymous

Jaren terug ben ik op een paranormaal beurs geweest en daar kan je aura foto's laten maken, om de proef op de som te nemen hebben we(mijn vrouw en ik) twee foto's laten maken met een tussen tijd van 2 uur.

beide fotos waren het zelfde al verschilde die van mijn vrouw en mij behoorlijk.

Bij die foto zat een kleuren legenda die uitleg gaf over de betekenis en ik moet zeggen dat wij ons daar prima in konden vinden.;

Dus ja ik geloof in Aura's.

Verder ben ik ook iemand tegengekomen op mijn werk die ook aura's kon zien en helderziend was, hij vertelde me dingen over mijzelf die hij absoluut niet kon weten maar toch wist.

Hij was timmerman en vond zijn gave eigenlijk maar niks en gaf mensen ook geen hand omdat dat behoorlijk heftig kon uitvallen, best bijzonder.
Butterfly

Ik geloof in aura's en neem het zelfs een stapje verder, voor mij behoort het tot mijn persoonlijke 'weten'schap dat ze bestaan aangezien ik ze voel en af en toe zie en 'bewerk'. I didn't ask for that, dus ik heb al zeker niet de behoefte om erover te liegen... Maar iets dat je met zintuigen kan waarnemen, bestaat, toch?

Wetenschappelijk bekeken heb ik onlangs nog een tekst gepost over het Zero Point Field, dàcht dat het bij de discussie 'Ki?!' was maar weet het niet meer zeker. Voor de rest vermoed ik dat er nog niet bepaald bewijzen voor bestaan... Voor mij is het alleszins waarheid. En ik ben er niet echt ongerust over dat hier vroeg of laat meer en meer duidelijkheid in zal komen op wetenschappelijk vlak :shock:
Het is wat het is want dat wat zal zijn, wanneer het zijn zal, zal zijn dat wat het is.
p__

Weet iemand hoe MRI scans, of fMRI scans werken?

Kan dit als verklaring voor aura's fungeren?
Wouter_Masselink

Ik denk dat ik voor de meerderheid hier spreek als ik zeg dat ik niet van mening ben dat ze bestaan. Hun bestaan is immers nog niet bewezen.

Nu wil ik zelf niet uitsluiten dat er meer is tussen hemel en aarde (maar dat is weer een heel andere discussie)
"Meep meep meep." Beaker
Bas

MRI: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/mri.html

fMRI koppelt deze scans aan een bepaalde functie/activiteit in het lichaam (vaak de hersenen).

In elk geval heeft dit alles niets met aura's te maken.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
Bas

Ik denk dat ik voor de meerderheid hier spreek als ik zeg dat ik niet van mening ben dat ze bestaan. Hun bestaan is immers nog niet bewezen.
Persoonlijk ben ik bereid om het bestaan van aura's het voordeel van de twijfel te geven. Maar ik wil er niet direct een 'paranormaal' stempel op duwen, aangezien ik vermoed dat er uiteindelijk wel een wetenschappelijke verklaring voor zal zijn. Ik hoop zelfs dat er ooit een objectieve methode wordt gevonden om aura's en enkele andere nu als paranormaal bestempelde verschijnselen mee te onderzoeken. Het levert ongetwijfeld interessante wetenschap op.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren
p__

Bas schreef:MRI: http://www.neurochirurgie-zwolle.nl/mri.html

fMRI koppelt deze scans aan een bepaalde functie/activiteit in het lichaam (vaak de hersenen).

In elk geval heeft dit alles niets met aura's te maken.
Als ik het goed begrepen heb, leest een MRI scan de straling die van het lichaam afkomt wanneer het in een bepaald electromagnetisch veld geplaatst wordt.

Tot nu toe hebben we dus de volgende 'velden' om het lichaam kunnen ontdekken:

-biophotonisch veld

-radioactieve straling

-infrarood licht

-electromagnetisch veld

-feromonen (geurveld)

Weet iemand er nog meer?

Waaruit bestaan hersengolven bijvoorbeeld? Die kunnen zich toch ook korte afstand van het lichaam bevinden?

En waarom zou 1 of meerdere van deze niet als aura kunnen fungeren?
DVR

Even een mededeling voor iedereen hier die aura's kan zien: Wees er snel bij en win 1 miljoen dollar!

Al sinds 1964 staat er een dikke geldprijs te wachten (inmiddels gegroeid van $1000 tot $1.000.000) voor de persoon die zijn/haar paranormale gave kan aantonen, zie ook hier: Officiële website van James Randi en Wikipedia over de '$1 Million Challenge'..

En ook Utrechtse Nobel prijs winnaar Gerard 't Hooft heeft 1000 Euro over voor degene die z'n paranormale gave kan aantonen: zie hier

Ook leuk:
Furthermore,  the best aura reader in the West was tested before a live television audience and failed miserably. The Berkeley Psychic Institute (BPI) sent their top aura reader for a chance to win $10,000 if she could prove her powers. She agreed that the devised test was a fair and accurate. The test was televised on a program hosted by Bill Bixby.  James Randi put up the $10,000. The psychic was presented with about twenty people on stage and was asked if she could see their auras. She said that she could see the auras, they all had one and they emanated at least a foot or two above each person's head. The twenty aura-wearing people then went offstage. A curtain was lifted, revealing a number of partitions behind which only some of the twenty people were standing. Thus, Bixby and the psychic were looking at twenty partitions but only several of them had a person behind it. The psychic was asked if she could see any auras creeping up above the partitions. She said she could. To get her ten grand all she had to do was correctly identify each partition that had a person behind it. She was to do this by seeing each person's aura above the partition. The audience was given an aerial camera view of the proceeding. Well, the psychic claimed that she saw an aura above all the partitions and that there was a person behind each partition. The partitions were removed, revealing about 6 people behind the partitions. The psychic didn't even seem surprised. She might console herself that 6 out of 20 is not bad in a hostile arena.
Dusch, geloof wat je wilt, maar zo lang paranormale gaves, waar onder aura's, niet wetenschappelijk zijn aangetoond geloof ik er helemaal niets van..
p__

DvR schreef:Ook leuk:
Furthermore,  the best aura reader in the West was tested before a live television audience and failed miserably. The Berkeley Psychic Institute (BPI) sent their top aura reader for a chance to win $10,000 if she could prove her powers. She agreed that the devised test was a fair and accurate. The test was televised on a program hosted by Bill Bixby...
Zul soort debunking is dus totaal waardeloos. Het feit dat 1 vrouw tijdens een televisie optreden er niet in slaagde aura's op de juiste plekken te zien, zegt helemaal niets over het bestaan van aura's.

Meer van dergelijke nonsens is ook te lezen op csicop, waarin de auteur op een carnaval een tent binnenloopt en hier de kyrlian fotografie machine uit elkaar ging halen. Blijkbaar weten dergelijke skeptics niet dat op zulke carnaval attracties vrijwel nooit een 'echte' kyrlian fotografie machine gebruikt wordt (en 'echt' staat hier los van het feit of kyrlian fotografie werkt of niet). :shock:

Dus als het even kan, zullen we het dan bij wetenschappelijke bronnen houden, ipv debunking sites?
DVR

De volgende paragraaf op skepdic zegt dan ook:
Of course, the test only demonstrates the lack of aura reading power of one person, not that there is no such thing as an aura or that auras are not indicative of mental, emotional and physical health or sickness. However, Randi's offer is still open to any psychic who wants to try it, except that now the prize is over $1,000,000. Why is there not a line of psychics outside Randi's house? If what the psychics say is true about auras and reading them, taking this money would be easier than taking candy from a baby. Even if there are no poor psychics who need the money, they might still demonstrate their powers and give the prize to their favorite charity.
http://www.skepdic.com/auras.html

ads

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

p__

DvR schreef:De volgende paragraaf op skepdic zegt dan ook:
Of course, the test only demonstrates the lack of aura reading power of one person, not that there is no such thing as an aura or that auras are not indicative of mental, emotional and physical health or sickness. However, Randi's offer is still open to any psychic who wants to try it, except that now the prize is over $1,000,000. Why is there not a line of psychics outside Randi's house? If what the psychics say is true about auras and reading them, taking this money would be easier than taking candy from a baby. Even if there are no poor psychics who need the money, they might still demonstrate their powers and give the prize to their favorite charity.
http://www.skepdic.com/auras.html
Ik ben blij dat ze zelf al toegeven dat ze niet-relevante informatie neerzetten op hun site.

Overigens vergeten ze ook te zeggen dat Randi zelf al gedebunked is. Hier kunnen we verder over discussieren, maar dan mag je daar een nieuw topic over aanmaken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!