En zouden die mensen echt paranormaal zijn?
http://urigeller.sbs6.nl/
Moderator: Rhiannon
Ik heb em wel gezien. Op het eerste gezicht kan je van sommige acts best onder de indruk zijn. Maar sommige acts waren zooo doorzichtig. En Patty liep echt overduidelijk toneel te spelen. De meeste acts zijn gewoon vrij simpele goocheltrucs, die makkelijk te verklaren zijn. Ik heb voorlopig 1 conclusie: het is allemaal doorgestoken kaart.Ik heb het niet gezien. Was het de moeite waard P?
Hij maakt misschien wel indruk, maar je kan toch echt niet geloven in de gaven van een man die zo vaak debunked geweest is. Het truukje om lepels te buigen heeft jarenlang op de achterkant van dozen ontbijtgranen gestaan. Hij kan klokken laten lopen, maar alleen analoge, op digitale klokken werkt "zijn gave" niet. En als je hem vraagt om voor de verandering eens een klok stil te laten staan heeft hij daar niet meteen zin in... Het filmpje van assassinator is nog zo'n voorbeeld.Hier maakt Uri Geller veel indruk. Het verbauwereerde gezicht van Jeroen Pauw is het waard om de uitzending te bekijken.![]()
Ook scepticus Witteman is onder de indruk van de tekening.
Wat was de truc dan?Het truukje om lepels te buigen heeft jarenlang op de achterkant van dozen ontbijtgranen gestaan.
Combinatie van een bepaald type metaal waarvan de lepel gemaakt was, en temperatuur van dat metaal. Of metaalmoeheid. Zie bijv. ook hier.Wat was de truc dan?
Je weet waarschijnlijk wel hoe je een potlood slap kan laten wordenWat was de truc dan?![]()
Hoezo liep patty toneel te spelen?En Patty liep echt overduidelijk toneel te spelen. De meeste acts zijn gewoon vrij simpele goocheltrucs, die makkelijk te verklaren zijn. Ik heb voorlopig 1 conclusie: het is allemaal doorgestoken kaart.
Het was wel leuk, maar met paranormale dingen had het weinig te maken. Het ging meer om goocheltrucs en ze waren niet echt opzienbarend.Ik heb het niet gezien. Was het de moeite waard P?
Dat met die prik in d'r been, terwijl hij eigenlijk die vent prikte.p__ schreef:Hoezo liep patty toneel te spelen?
Al die trucs konden makkelijk werken zonder medewerking van patty, en ik vond dr gedrag nou niet echt nep.
Voorbeeldje: ze werd op een gegeven moment als 'slachtoffer' uitgekozen, stond vervolgens stijf van de zenuwen, maar ze was nog niet halverwege het podium of van haar zenuwen was niks meer te merken, terwijl ze bij een andere act weer stijf van de zenuwen was en dat ook bleef op het podium.Hoezo liep patty toneel te spelen?
Volgens mij was dit een hele simpele truc. Als je goed keek, zag je een groene laserstraal waarmee hij heel goed de hoogte kon mikken. Dat ronddraaien maakt het natuurlijk wel moeilijker, omdat je makkelijk iets teveel naar links of rechts kan mikken, maar da's een kwestie van heel goed oefenen. In elk geval vind ik hier niets paranormaals in.Dat figuur die een pijl door een appel schoot vond ik wel een knappe truuk trouwens. De rest was overduidelijk fake, maar deze gast kon écht iets moeilijks, of hij heeft de illusie erg netjes opgezet.
Ja, dat was zo overduidelijk fake... Beetje jammer.Rogier schreef:Dat met die prik in d'r been, terwijl hij eigenlijk die vent prikte.
Hij zei ook erg duidelijk "een, twee, drie!!" en toen gilde ze. Ik had ze dat ook graag zien doen met zij een blinddoek om of met d'r rug naar hun toe, en hij stilletjes op een random moment (dus niet aftellen) ineens hem prikt.