Moderator: jkien
Ikzelf heb ook een einhell SKA 2502 C gekocht. heb hem zelf in elkaar kunnen zetten, maar nu blijkt dat er helemaal geen koelgas in deze airco zit. Dit werd er niet bij verteld toen ik hem kocht. In deze periode is er geeneen STEK monteur die tijd heeft om deze te vullen, al is het maar 5 min werk, Echt balen.
Hoi,deze systemen zijn toch gewoon voorgevuld???DvanRossum schreef:Ikzelf heb ook een einhell SKA 2502 C gekocht. heb hem zelf in elkaar kunnen zetten, maar nu blijkt dat er helemaal geen koelgas in deze airco zit. Dit werd er niet bij verteld toen ik hem kocht. In deze periode is er geeneen STEK monteur die tijd heeft om deze te vullen, al is het maar 5 min werk, Echt balen.
heb je de kraantjes in de buitenunit opengedraaid???
stroom valt wel mee hoor, voor de 2501 800 watt, vind ik best meevallen voor een airco met die capaciteit.Chris de Boden schreef:Die zal best goed werken, alleen vreet tie stroom en maakt tie nogal herrie.
BTW is dit meer een vraag voor tros radar :roll:
Bob van de Einhell van Gamma heeft gelijk met die Quick connect systemen van Einhell.Bob schreef:De Einhell units geleverd door Gamma zijn voorzien van QUICK-CONNECT koppeling. Het buitendeel en het binnendeel met de leidingen zijn voorgevuld met koelmiddel.
Bij het aandraaien van de koppelingen wordt het afsluitklepje in de koppeling geopend.
Hierna moeten met een imbus sleuteltje de afsluiters op de buitenunit geopend worden.
Dit is mogelijk door de messing kapjes van de afsluiters te verwijderen zodat je er bij kan, wel kapjes erna weer erop zetten.
Er worden op het moment allerlij zogenaamde zelfbouw airco´s aangeboden via de doe het zelf markt. Vele systemen zijn helemaal niet zelfbouw, en is er een koelmonteur nodig. Ook Einhell verkoopt deze systemen.
Echter de Einhell ac´s bij de Gamma kunnen zonder koeltechnische kennis en gereedschappen aangesloten worden.
Voor de niet vakman is het ondoorzichtig.
Voor cool je hebt helemaal gelijk, ik denk alleen dat je het zogenaamde QUICK-CONNECT gebeuren niet kent. Dit is een typisch doe het zelf product en niet gekend in de door ons bezochte vakhandel.
Zeker de systemen die ontlucht moeten worden door de leidingen te laten sissen zijn voor mij een gruwel. Maar dit zijn wel onze potentiele klanten dus meer van dit soort ***** systemen we gaan hier dik aan verdienen. Ik zie de service afdelingen hierdoor meer compressoren ( die zijn lekker duur ) vervangen, deze markt is ons onschoten door de beter manier van werken ( STEK ) en verbod van vele oude koelmiddelen. Ik zie hier kansen.
Aan alle succes met de hitte.
Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”