Een hexacore, yihaa! Met 6 cores
moet je gewoon de SMP-client draaien!
Ofwel vouw je met 4 standaard cpu-clients, zoals je al deed, ofwel vouw je met 1 SMP-client. Deze maakt automatisch gebruik van je cores op een efficiëntere wijze.
Als je cpu-power nodig hebt voor andere doeleinden, zoals bvb. voor games, zal de client zichzelf automatisch terugschroeven zodat de rekenkracht ter beschikking komt.
Om te bepalen hoeveel cores de client mag gebruiken, kun je de parameter
-smp x toevoegen, met x het aantal cores dat je ter beschikking wilt stellen.
De deadline is best wel haalbaar, zeker met zo'n cpu, al hangt het natuurlijk wat van je computergebruik af.
De voorbije dagen (en nachten

) heb ikzelf ook de smp-client laten draaien, wat mij een ppd opleverde van om en bij 14.000. (Core i7 920 @ 3.8 Ghz)
De GPU-client is inderdaad een aanrader als je grafische kaart wat recent (= ik vouwde tot voor kort meer dan behoorlijk op een 2 jaar oude Nvidia 9800GX2) is. Dewelke huist er in jouw kastje?
Neem
... Ik heb een Hexcore CPU (6x dus) dat ik bijvoorbeeld folding laat vouwen op de 2 cores die de computer niet zomaar gebruikt. Want net als games gebruikt hij nu de 2 prominente cores voor, dus dat ik de cores door folding laat gebruiken die mn pc als 'last resort' zou moeten gebruiken?...
Dit snap ik niet volledig?
Verder nog een vraagje: om welke hexacore gaat het eigenlijk? Weet je of er hyperthreading mogelijk is? Anders zoek ik het wel even op, dit is van belang voor de instelling van de parameter -smp x.
Indien je vragen hebt, zeker stellen! ](*,)