Raspoetin schreef:
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat hij had gedacht dat je glas opruimt met blik en veger, en niet met een stofzuiger.
Nee, want het glas sprong kapot op de stenen en de weggesprongen stukjes kwamen op de vloerbedekking terecht. Ja, dan moet je wel een stofzuiger gebruiken, niet?
E.Desart schreef:
Er zit dus inderdaad voer voor een psychologische analyse in, alleen niet van die vriend, maar hoe interpreteer je dezelfde informatie, van waaruit en waarom?
Ik concludeer uit dit voorval, dat ik (en zeker mijn man) wel geemancipeerd ben (zijn) en die vriend niet. Het blijkt ook, dat zijn moeder altijd zijn rotzooi opruimde, dus hij was niet anders gewend.
Mijn man en ik houden de stelling aan, dat ieder die rotzooi maakt, het ook zelf opruimt. Zo heb ik mijn kinderen ook opgevoed. Je maakt gebruik van het servies, dus help je met afwassen.
Wat ik bedoelde met de vraag:
Wat vinden jullie hier nou van?
is, te weten te komen, of jullie ook vinden, dat iemand zijn eigen rotzooi zou moeten opruimen, of vinden jullie dat er uitzonderingen zijn en waarom?
(de eigenlijke vraag is natuurlijk: ben ik nou zo'n ontaarde vrouw, die dergelijke karweitjes niet oppakt?)