Ik heb mij al afgevraagd wat de grootste molecuul is
=> De molecuul met het meeste atomen
En wat is de formule?
Moderator: Marko
snapte eerst de vergelijking niet met deze opmerking:Er mag dan wel 2 meter DNA in een celkern zitten, dit is wel verspeid over 2 X 23 chromosomen...
ff nagechecked en hier is een wiki-tekst over DNA:Ik denk dat DNA met een lengte van ca. 2 meter (!) het grootste molekuul is dat uit verschillende soorten atomen bestaat.
En dat was ik even vergeten. Desalniettemin denk ik dat DNA dan nog het grootste échte molekuul blijft.Archeopteryx schreef:(...)
Er mag dan wel 2 meter DNA in een celkern zitten, dit is wel verspeid over 2 X 23 chromosomen...
PS En zelfs dan zal je wel een enkele streng moeten nemen ipv van allebei, omdat beide strengen met waterstofbruggen zijn gebonden ipv covalent. Zijn waterstofbruggen nu "echte" verbindingen??
Als TCDD hier écht meer van weet, wil hij dan dit topic eens doornemen, de gerezen twijfels wegnemen en een besluitend antwoord op de vragen proberen te geven??Ik dacht dat jullie iets anders bedoelde, bijvoorbeeld dat Stikstof groter is dan Zuurstof, en dit in autobanden handiger is.