Puzzel Puzzels
Wouter_Masselink
Artikelen: 0

Is de aarde plat?

Hoewel overduidelijk is aangetoond dat de aarde niet plat maar rond is, geloven toch nog een aantal mensen hier niet in. hebben ze hier nog een theorie achter steken of is het gewoon ontzettende stompzinnigheid :shock:
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Syd

Re: Is de aarde plat?

Hoewel overduidelijk is aangetoond dat de aarde niet plat maar rond is, geloven toch nog een aantal mensen hier niet in. hebben ze hier nog een theorie achter steken of is het gewoon ontzettende stompzinnigheid :shock:

Waar is hier?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink schreef:Hoewel overduidelijk is aangetoond dat de aarde niet plat maar rond is, geloven toch nog een aantal mensen hier niet in. hebben ze hier nog een theorie achter steken of is het gewoon ontzettende stompzinnigheid :shock:

Waar is hier?

wat ik bedoel is: zit er nog een (aannemelijke) theorie achter hun opvattingen dat de aarde plat is het gewoon stompzinnigheid? :wink:
"Meep meep meep." Beaker
Hallo1979

het is vooral kortzichtigheid. zie voor argumenten:

http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskop...arthsociety.htm
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Syd

Syd schreef:
Wouter_Masselink schreef:Hoewel overduidelijk is aangetoond dat de aarde niet plat maar rond is, geloven toch nog een aantal mensen hier niet in. hebben ze hier nog een theorie achter steken of is het gewoon ontzettende stompzinnigheid :shock:
Waar is hier?
wat ik bedoel is: zit er nog een (aannemelijke) theorie achter hun opvattingen dat de aarde plat is het gewoon stompzinnigheid? :wink:
Sorry, niet goed gelezen :?:
Anonymous

met 'The ether factor' hebben ze nog best een punt.

ehter is het vooronderstelde medium van licht

morley bewees dat er geen verschil in de snelheid van het zonlicht als we er s'ochtend naartoedraaien en als we er s'avonds vanaf draaien.

hierdoor neemt men aan dat lichtgolven geen medium nodig hebben.

de mensen van 'the Flat Earth Society's' conluderen hieruit juist dat de aarde helemaal niet naar de zon toedraait en plat is!

Misschien is het ook wel een veel beter aanname om te zeggen dat de aarde plat is en dat licht wél een medium nodig heeft.

kan gelijk die ongeloofwaardige spec. relativiteitstheorie overboord!

:wink:
Anonymous

kan gelijk die ongeloofwaardige spec. relativiteitstheorie overboord
Het is niet de theorie die ongeloofwaardig is, maar de natuur zelf die ons doet verbazen. De theorie beschrijft (of doet een poging) om waarnemingen te beschrijven.

Je zal dus steeds een theorie moeten opstellen die beschrijft dat snel bewegende onstabiele deeltjes langer leven dan traagbewegende.
Anonymous

ik denk dat er genoeg ooggetuigen zijn die zelf gezien hebben dat de aarde een bol is. Denken dat al die ruimtevaarders in een komplot zitten getuigd eerder van paranoia dan van kritische ingesteldheid.
Anonymous

Ja, maar............

Als ik begin te lopen, en, sorry hoor, maar het ziet er toch plat uit.

En het blijft plat, tja.....dan is rond toch wel erg vergezocht.
Dino

echt coole site! Ik heb nog ergens een HAGAR liggen over een platte aarde en ik moet zeggen dat het een van me lievelings strips is. Wetenschap is toch heerlijk :shock:

Er zijn genoeg theorieën die circuleren. God heeft de aarde gemaakt en der fosielen ingeplaatst... ;)

Water heeft een geheugen :?:

en er is ergens een kerel die een theorie heeft dat zegt dat er deeltje zitten achter de feiten van intuities enzo. Dus als je door een bos wandeld en bladeren ritselen achter je en je voelt dat er iemand is dat het die kracht is die rond circuleerd. ;)

Der is een kerel die gelooft dat dolfijnen Psychisch zijn en heeft jaren test uitgevoerd met die dolfijnen en lsd. heel diepe zucht.

allemaal met angelooflijke bewijzen.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
Wouter_Masselink

deze site staat vol met de meest idiote bullshit (duh ;) ). het is wel grappig wat ze hierover verzinnen. :shock: :?: ;) ;)
"Meep meep meep." Beaker
Anonymous

dag mensjes,

hoop theorien gelezen over "het rond zijn van de aarde", en.. ik ben natuurlijk overtuigd. EChter,.. als ik mijn wiskunde toepas kom ik er niet helemaal uit.

"het zicht" is maximaal iets van 10 kilometer. Als ik 10 kilometer ver kijk "met m'n verderkijkertje" waarom zie ik dan een dijk(om 3 meter hoogte)?

Als ik mijn wiskunde toepas, zou ik die dijk helemaal niet moeten zien. maar toch zie ik em! Jawel, in nederland(zonder eb en vloed) langs het water.

(Ervanuitgaande dat de gemiddelde van de aarde langs de evenaar: R=6378,077 km.

dus de omtrek aan de evenaar is: 40074,640 km.)

Graag uitleg en graag een berekening als je eruit bent!
wetenschapper

omdat de aarde niet precies rond is. er zitten toch ook bergen en heuvels en dalen enzo. als je ruim 20 kilometer van een reusachtige berg woont zie je toch ook die berg nog
Anonymous

je kan niet vanuit je achtertuin zien dat de aarde rond is.

Als je echter op een schip naar de horizon kijkt zie je heel duidelijk dat deze afbuigt.

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

T-reg

zeg, en hoe verklaren die idioten van de 'Flat Earth Society' dan dat de schaduw van de aarde tijdens een maansverduistering gebogen is?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!