Puzzel Puzzels
Kromme Geit
Artikelen: 0

Mohammeds persoonlijkheid

Als iemand over Mohammed's persoonlijkheid wil discussieren, dan is een nieuw topic altijd een goede oplossing.
Ik ben niet goed ingewijd in de persoonlijkheid van Mohammed.

Al heb ik inmiddels wel begrepen dat veel mensen zich beledigt voelen, indien iets over deze man wordt beweerd.

Graag wil ik dan ook weten wat 'waar' is en wat niet!

Er geldt toch: Allah = Waarheid = Rechtvaardig!
<!--QuoteBegin-Tolstoj+-- <div class='quotetop' QUOTE(Tolstoj)</div <div class='quotemain' <!--QuoteEBegin-- Ik weet dat de meeste mensen, inclusief degenen die zich thuisvoelen bij de meest ingewikkelde vraagstukken, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren <!--QuoteEnd-- </div <!--QuoteEEnd--

ads

Steun Sciencetalk MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

MSI MAG 242C - Full HD Curved Gaming Monitor - 180hz - 24 inch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Zwart

Nintendo Switch 2 - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Heezen

Re: Mohammeds persoonlijkheid

Hoi kromme geit,

Als Moslim zijnde wil ik kort wat vertellen over onze profeet Mohammed , vrede zij met hem..

Het is moeilijk te begrijpen, maar hij had een perfecte persoonlijkheid. Vriendelijk, geduldig, kan op goede manier mensen uitleggen, zonder te beledigen, en hij was tolerant en respectvol wegens anderen..

Wat mythes:

Hij was dus zeker niet agressief, en zeker geen aanhanger van oorlog voeren!

Dus ook kreten als "Hij wou alles niet moslims dood"en dergelijke is niks van waar..

Als ik jou was, zou ik een boek over hem lezen

mvg,
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

bstard

Het is moeilijk te begrijpen, maar hij had een perfecte persoonlijkheid. Vriendelijk, geduldig, kan op goede manier mensen uitleggen, zonder te beledigen, en hij was tolerant en respectvol wegens anderen..

Realiteit of Wens? Wat is er eigelijk aan documentatie over hem naast de islamitische boeken voorhanden? Een onafhankelijke bron dus.
Ainulindalë
Kromme Geit

Heezen schreef:Als Moslim zijnde wil ik kort wat vertellen over onze profeet Mohammed , vrede zij met hem..

Wat mythes:

Dus ook kreten als "Hij wou alles niet moslims dood"en dergelijke is niks van waar..
Voordat ik met een boek begin.

Klopt dit:
Iemand vroeg profeet Mohammad : Wat zal de meeste in het paradijs brengen? "Hij zei :"Vrees voor Allah en goed karakter. "Hij werd dan gevraagd: Wat zal de meeste mensen in de hel brengen? Hij zei: De mond en de geslachtsdelen.
In mijn optiek is dit het concept voor 'zwijgen is goud'.

Hoe kan je dan 'waarheid delen'?
<!--QuoteBegin-Tolstoj+-- <div class='quotetop' QUOTE(Tolstoj)</div <div class='quotemain' <!--QuoteEBegin-- Ik weet dat de meeste mensen, inclusief degenen die zich thuisvoelen bij de meest ingewikkelde vraagstukken, zelden ook maar de eenvoudigste en meest voor de hand liggende waarheid kunnen accepteren <!--QuoteEnd-- </div <!--QuoteEEnd--
Heezen

Kromme Geit schreef:In mijn optiek is dit het concept voor 'zwijgen is goud'.

Hoi Geit :)

Je neemt het volgens mij al te letterlijk, wat je vooral niet moet doen..

Je kan allerlei voorwerpen/ andere dingen zowel voor het goede zaak, als misbruik ervan maken.

Je kan dus ook met je mond iets goeds doen: mensen uitleggen, mensen voorlichten..

Maar je kan ook mensen kwetsen, beledigen, ruzie uitlokken e.d.. Dat is wat hij ermee bedoelde
Assassinator

Moh was niet perfect, niemand is namelijk perfect want perfect bestaat niet :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Kromme Geit

Heezen schreef:
Kromme Geit schreef:

Je kan allerlei voorwerpen/ andere dingen zowel voor het goede zaak, als misbruik ervan maken.

Je kan dus ook met je mond iets goeds doen: mensen uitleggen, mensen voorlichten..

Maar je kan ook mensen kwetsen, beledigen, ruzie uitlokken e.d.. Dat is wat hij ermee bedoelde
Kun je iemand kwetsen, indien je de waarheid vertelt?
Assassinator

dan ligt het in ieder geval niet aan de persoon die verteld.

- Robert Heinlein -
Heezen

Kromme Geit schreef:
Heezen schreef:
Kromme Geit schreef:

Kun je iemand kwetsen, indien je de waarheid vertelt?
Ligt eraan hoe je het verwoord :?:
1,2

En wie er naar luisterd.

Had Mohammed een vriendin/vrouw? En hoe oud was zei?

Kent iemand Mohammed trouwens zelf? Of heeft iedereen het hier van horen zeggen?
Assassinator

Ligt eraan hoe je het verwoord
waarheid is waarheid, welke dat ook moge zijn :)

- Robert Heinlein -
Heezen

1 schreef:En wie er naar luisterd.  

Had Mohammed een vriendin/vrouw? En hoe oud was zei?

Kent iemand Mohammed trouwens zelf? Of heeft iedereen het hier van horen zeggen?
Was dit sarcastisch bedoeld? :)

Beetje moeilijk, hij leefde 1400 jaar geleden. Wat we weten, is wat er is overgeleverd van de Moslims uit zijn tijd.

Ja, hij had een vrouw, meerdere zelfs. Alhoewel het wel toegestaan, is het niet aangeraden om meerdere vrouwen te hebben.
Hopper

Wat mythes:

De eerste hit met google http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed

Nee het lijkt me niet iemand waar ik gaarne als ongelovige een gesprek mee wil hebben, sorry.
Wie is die man in de spiegel?
John Nash

Hopper schreef:

Wat mythes:

De eerste hit met google http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed

Nee het lijkt me niet iemand waar ik gaarne als ongelovige een gesprek mee wil hebben, sorry.
Ah het heilige geschrift Wikipedia. Volgens mij wil kromme geit niet werkelijk weten wat voor een persoonlijkheid Mohammed had.

Dat kan niemand hier zeggen. Niemand. Het is al vrij lastig om de persoonlijkheid van iemand die je goed kent sluitend te beschrijven, laat staan van iemand waarvan je niet eens met zekerheid kan zeggen of die heeft bestaan.

ads

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Veertje

De grijze muis voerde al aan (in de andere topic over Mohammed) dat het boek van Dr. H. Somers "een andere Mohammed" wellicht interessant te lezen is. De link waar je het on-line kunt lezen: http://users.skynet.be/sky50779/home.htm .
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!