Beste Erik
Waarom niet andersom?
Per slot van rekening gedraagt een groot gedeelte van de mensheid zich slecht in de ogen van de religie, en slechtheid is volgens hen duivels, dus leven=de duivel, pas als je dood gaat en je hebt je goed gedragen kom je in het paradijs, dus dat moment wordt dan bepaald door god, dus god=dood.
Waarom niet andersom, schreef je? Daar heb ik ook over nagedacht. Je kan het ook zo stellen, dat God en de Duivel twee in een zijn en dat onze lieve heer ons laat zien hoe hij of zij wil hoe wij ons moeten gedragen.
De sterkste wordt bepaald door het simpele feit dat je leeft of dood bent.

Sorry, ik geloof dat je deze vraag niet snap, ik doelde wat is sterker leven of dood?
Dat dood het leven bedreigd wel, maar andersom niet, dood is nu eenmaal een terminale staat, dus als je niet gelooft in reïncarnatie zal leven deze staat dus niet kunnen bedreigen.
Hmm, kom mij bekent voor. Maar leven kan de dood wel bedreigen. Leven en dood behoef je niet individueel te bekijken, maar in zijn of haar algemeenheid. Als nu, op dit moment geen leven meer mogelijk is of zou zijn en langzaam uitsterft, dan heeft de dood gewonnen, dus de dood is hier de sterkste.
Ik denk dat de meeste mensen juist bang zijn voor die manier
waarop.
Dat is duidelijk.