30: Dit heeft te maken met de massa van de zon. De zon is vele malen zwaarder dan de planeten of manen. Je weet misschien wel dat hoe meer massa een object heeft, hoe meer zwaartekracht het heeft, en dus hoe harder het aan dingen trekt. Daardoor weeg je minder op de maan en meer op Jupiter. Elk klein deeltje, elk atoom, elk molecuul, trekt heel ontzettend ontzaggelijk zachtjes aan zijn buur atomen en moleculen. Het ding is dat bij een planeet heb je er ontzettend ontzaggelijk veel, en bij elkaar is dat toch veel kracht. Een zon is zo ontzettend veel groter dan de aarde, dat de aarde er wel een miljoen keer in past, dus de zon weegt ook zoveel zwaarder, en bij elkaar trekken de deeltjes dus ook veel harder aan elkaar. In den beginne van ons zonnestelsel bestond alles uit hompen steen van oudere sterren en hopen waterstof gas. Dit waterstof gas, begon langzaam maar zeker aan elkaar te trekken en groepjes te vormen. Groepjes trokken elkaar naar zich toe, en de groepen werden als maar groter (kudde dieren dus). De zon werd op een gegeven moment zo groot en de deeltjes trokken dus zo hard aan elkaar, dat ze met elkaar versmolten. En net zoals dat jij met je (ik weet niet of je jongen of meisje bent) vriendje of vriendinnetje ook veel warmte produceert als je samensmelt, zo ook met de waterstof atomen. De hoeveelheid warmte die dat samensmelten veroorzaakt is ongelooflijk. Meer dan een atoombom. Op de zon komt er even veel energie vrij van die explosies als 10000 Hiroshima atoom bommen bij elkaar. PER SECONDE. Het zijn die explosies die het licht veroorzaken, net zoals dat vuur van een lucifer ook licht veroorzaakt. De zon straalt dat uit en via de maan en de planeten wordt dat weer als een spiegel naar de aarde gereflecteerd. Hierdoor geeft de zon wel licht en de planeten of manen niet.
25: Binnen: Mercurius, venus, aarde, mars
Buiten: Jupiter, saturnus, uranus, neptunus, (Pluto) (Pluto is ook een buitenplaneet, maar valt er een beetje buiten omdat de eerste vier de gasreuzen zijn en pluto niet)
27: Komeet: Vieze sneeuwbal van 1-100KM groot die door het heelal vliegt, vaak met staart ontstaan door de fotonen van de zon.
Meteoor: Is een klein stofdeeltje wat in de dampkring terecht komt. Ook wel een vallende ster genoemd. Het is klein en slaat niet in, het verbrand snel in de atmosfeer, door de wrijving
Meteoriet: Is een grotere Meteoor die op aarde neerstort.
23: Daar ga ik echt niet op in:
http://en.wikipedia.org/wiki/International...l_Space_Station Zoek het op, ga naar nasa.
22: Satalieten hangen op 36800km hoogte (geostationaire positie) Dat moeten ze doen omdat ze op deze manier continue boven hetzelfde stuk hangen van de aarde. Het zou vervelend zijn als je sataliet midden in een telefoongesprek ineens buiten bereik zou zijn. Op die 36800km hoogte doet een sataliet er ongeveer 24 uur over om om de aarde heen te gaan. De totale afstand is dus 73000Km De lichtsnelheid gaat met 300 000km per seconde, dus dat kost heel eventjes om te bereiken, daarnaast moet je via diverse tussen stations op aarde, misschien onderling nog tussen wat satalieten heen en weer, al met al kom je op wat vertraging uit.
16 De maan draait tussen de aarde en de zon in, waardoor de maan de zon afdekt. Onze maan is de enige maan die de zon precies afdekt dus niet lijkt alsof deze te groot of te klein is. De onderlinge afstanden zijn ook aan het veranderen dus over een paar miljoen jaar, kun je niet meer een totale zonsverduistering zien, geniet er dus maar van.
15 De maan draait achter de aarde, dus de maan blokeert de zonnestralen om de maan te bereiken, de aarde zit tussen de zon en de maan in.
Dit zijn vragen die ik echt heel simpel kan beantwoorden en die jij echt op internet Heel makkelijk kan vinden, ik heb ze allemaal getest en je kan ze binnen een minuut vinden. Ik wil je best helpen, maar ik heb het gevoel dat je niet helemaal goed gezocht hebt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.