Puzzel Puzzels
HansH
Artikelen: 0

ongewenste toetsenbord shortcuts

zojuist blijkbaar een verkeerde toets aangeraakt omdat ik net naast een toets typte. daardoor kwam het scherm in full screen mode. daarna flitste er een opmerking door het scherm hoe je daar weer uit kwam, maar die miste ik helaas net. gevolg: onmogelijk om hieruit te komen zonder eerste te weten hoe. dus ctrl-alt-del om chrome af ter schieten.

ik gebruik zelfs vrijwel nooit toetsenbord shortcuts omdat ik ze niet kan onthouden, maar heb er wel in 99% van de gevallen last van als ik per ongeluk naast een toets typ waardoor dan somt de doos met verborgen shortcuts ineens open springt en iets doet waar ik helemaal niet om gevraagd heb.

in dit geval zou het erg handig zijn als in full screen mode er altijd een optie zichtbaar is op het scherm om dar weer uit te komen.

ads

Steun Sciencetalk Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Double A A4 - printpapier - 1 pak - 500 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Logitech G G102 - Gaming Muis - Wit

Bekijk product

wnvl1

Re: ongewenste toetsenbord shortcuts

Heb ik ook soms, sommige shortcuts kunnen heel vervelend zijn om er terug uit te geraken. Soms kan je niet anders dan de pc herstarten.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

HansH

wnvl1 schreef: za 30 mei 2026, 11:06 Heb ik ook soms, sommige shortcuts kunnen heel vervelend zijn om er terug uit te geraken. Soms kan je niet anders dan de pc herstarten.
precies. maar de functie van toetsenbord shortcuts was toch juist om het leven simpeler te maken?
wnvl1

Er zijn wel wat windows shortcuts die ik gebruik, zoals de F11 en heel wat combinaties met de windows knop. Maar soms is het inderdaad vervelend als er iets gebeurt wat je niet wil.
boertje125

je zal wel op f11 hebben gedrukt.
(zie nu dat dit er al bij staat)

ads

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

HansH

boertje125 schreef: zo 31 mei 2026, 08:05 je zal wel op f11 hebben gedrukt.
(zie nu dat dit er al bij staat)
nee dat was zeker niet het geval. kan het zo zijn dat als je 2 toetsen tegelijk indrukt dat dat parasitair toevallig als f11 geinterpreteerd wordt?
vaak krijg ik ook ineens bv bij het forum ineens een split screen met aan de rechterkant allemaal broncode. dat moet ook het resultaat zijn van zoiets als 2 toetsen tegelijk indrukken.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Informatica en programmeren”