Als dat mogelijk zou zijn hadden wij dat nu toch al gemerkt? Dan waren er nu toch al mensen uit de toekomst hier geweest? Dan zouden er toch al lieden zijn die daar misbruik van gemaakt hebben?
Hoe denken jullie hierover?
Sonny
als je terug gaat in de tijd, kan je niets veranderen want er opent gewoon een parralel universum..dus als je je moeder vermoord opent er een PU waarin jij niet leeft...
hoe is je toekomst-ik dan uit die cel gekomen?suyver schreef:Als ik het goed heb onthouden dan is reizen naar het verleden en weer terugkeren naar het heden niet expliciet verboden binnen de alg. rel. theorie zoals we die nu kennen. Een mogelijke methode is d.m.v. een oneindig lange heel erg zware cylinder die extreem snel roteert. Vlak bij die roterende cylinder is het mogelijk om een 'pad' te maken die terug gaat in de tijd en dan weer uiteindelijk op het vertrekpunt uitkomt (en dus ook bij de vertrektijd). Maar goed, zoiets is natuurlijk zeer lastig (lees: waarschijnlijk onmogelijk) te maken...
Je kan inderdaad van die paradoxen verzinnen en daar wordt het vervelend en soms erg tegen je gevoel. Een aantal paradoxen zijn waarschijnlijk "verboden" (terug in de tijd en je opa vermoorden o.i.d.), maar sommigen ook niet... Een leuke schijnbare paradox die kennelijk toegestaan is deze: ik zit in een cel en die cel is op slot. Ik kan die cel onmogelijk open maken en ik ben de enige mens in het universum. Dan komt mijn toekomst-ik om de deur open te maken. Kennelijk "mag" dat, maar raar is het wel!
Het tegendeel moet ook nog bewezen worden...Dat is volgens mij pure speculatie en helemaal niet bewezen.Anonymous schreef:als je terug gaat in de tijd, kan je niets veranderen want er opent gewoon een parralel universum..dus als je je moeder vermoord opent er een PU waarin jij niet leeft...
Dit schrijf jij in bericht http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...er=asc&start=15Het enige wat niet te rijmen is tussen wetenschappers en paranormaal-begaafden is dat de eerste alles wil bewijzen en daarna verklaren, maar dat de tweede groep alleen op zijn/haar woord gegeloofd wil worden. En dat is voor wetenschappers net zo onaavaardbaar als dat ik zou beweren dat bij mij thuis het brood omhoog valt en dat jij dat maar moet geloven.
hoe is je toekomst-ik dan uit die cel gekomen?
Bron. Hier vind je veel meer voorbeelden en ook goede (vrij technische) uitleg.Imagine the following set-up. We start off having a camera with a black and white film ready to take a picture of whatever comes out of the time machine. An object, in fact a developed film, comes out of the time machine. We photograph it, and develop the film. The developed film is subsequently put in the time machine, and set to come out of the time machine at the time the picture is taken. This surely will create a paradox: the developed film will have the opposite distribution of black, white, and shades of gray, from the object that comes out of the time machine. For developed black and white films (i.e. negatives) have the opposite shades of gray from the objects they are pictures of. But since the object that comes out of the time machine is the developed film itself it we surely have a paradox.
However, it does not take much thought to realize that there is no paradox here. What will happen is that a uniformly gray picture will emerge, which produces a developed film that has exactly the same uniform shade of gray. No matter what the sensitivity of the film is, as long as the dependence of the brightness of the developed film depends in a continuous manner on the brightness of the object being photographed, there will be a shade of gray that, when photographed, will produce exactly the same shade of gray on the developed film. This is the essence of Wheeler and Feynman's idea.
Ik geloof helemaal niet dat iemand dat kan (tenzij hij/zij uit de toekomst is gekomen en dat is waarschijnlijk theoretisch wel mogelijk, maar experimenteel niet te doen). Het is in ieder geval nog nooit bewezen (zie ook het leylijnen onderwerp) en dat terwijl er een miljoen dollar voor het bewijs geboden wordt! Gezien de vrijwel mateloze gierigheid van de mensheid is dit al praktisch een bewijs...By the way... hoe zit het eigenlijk dan met de zgn toekomstvoorspellers, laten we aannemen dat sommige personen dat werkelijk kunnen.