Puzzel Puzzels
markos
Artikelen: 0

Robot vooruitgang

Het is echt niet normaal hoesnel het gaat in KI en robotisering, ik kwam dit filmpje tegen op youtube:

Het lijkt wel of het een echt mens is die wat moves doet maar, het is dus een robot, en geen man in een robot pak, of CGI. :geek:

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

HP DeskJet 2810e - All-in-One Inkjetprinter - Geschikt voor Instant Ink - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Grijs

Bekijk product

R_Bena
Beheer

Re: Robot vooruitgang

Lol ik zat net hetzelfde filmpje te bekijken. We zitten in hetzelfde algoritme waarschijnlijk.

Wat ik me afvraag is: wat gaat sneller bereikt worden: de menselijke intelligentie en creativiteit, of de menselijke bewegingen. Ik denk het eerste.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

markos

Ja dat denk ik ook,een paar jaar geleden waren veel robots nog langzaam en leken soms wel dronken en vielen vaak :)

Maar wat ze nu allemaal doen :shock: :
R_Bena
Beheer

Ja, damn, dit is wel een leap vergeleken met de robots van vorig jaar.
markos

R_Bena
Beheer

Flinke vooruitgang ten aanzien van vorig jaar. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat robots bijna niet meer van echte mensen te onderscheiden zijn. Ik denk wellicht sneller dan gedacht.
markos

Ja ik zat net TV te kijken en daar deden robots al mee aan de maraton, mischien dat over een tijdje zoiets als commander data uit startrek er is, die gewoon als persoon een plaats in neemt in de maatschappij.
R_Bena
Beheer

markos schreef: vr 25 apr 2025, 22:55 Ja ik zat net TV te kijken en daar deden robots al mee aan de maraton, mischien dat over een tijdje zoiets als commander data uit startrek er is, die gewoon als persoon een plaats in neemt in de maatschappij.
Er moeten nog wel wat hordes doorlopen worden. Ik herinner me de 3D tv: zou groot worden, is het na een korte hype nooit geworden. Ook virtual reality is nog steeds niet echt van de grond gekomen.
markos

Ja ik denk dat je gelijk hebt, het zal nog wel een tijdje duren voordat de min of meer zelfbewuste robot gecreerd gaat worden, maar het robot lijf is al een aardige stap op weg.
R_Bena
Beheer

Het robotlijf of de verbale skills? Want stel dat je het lijf even hypothetisch wegdenkt, en de robot praat tegen een mens op basis van chatgpt die de juiste instelling heeft, en het gaat met het juiste stemgeluid, dan zou de mens in principe al gefopt kunnen worden toch, denkend dat ie met een mens spreekt? Vergeleken daarmee loopt de ontwikkeling van het lijf nog achterop.
markos

Met het robot lijf bedoel ik de bewegingen die ze nu al kunnen maken, ik volg ook de robot Sophia, dat lijk al iets menselijker, ze heeft zeg maar een soort persoonlijkheidje.
R_Bena
Beheer

markos schreef: za 26 apr 2025, 21:08 Met het robot lijf bedoel ik de bewegingen die ze nu al kunnen maken, ik volg ook de robot Sophia, dat lijk al iets menselijker, ze heeft zeg maar een soort persoonlijkheidje.
Dit is duidelijk niet gebaseerd op de realiteit :)
markos

Aldus Sophia.
markos

Maar soms gaat het ook wel eens mis met de uiterst gecompliceerde techniek.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

OOOVincentOOO

De technologie word steeds indrukwekkender en meer ingewikkeld.

Bij mij altijd de vraag hoe is het met de levensduur als slijtage en defecten.

Wie gaat die ingewikkelde technologie onderhouden en repareren? Als het een paar weken of jaren oud is?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!