En wederom vul je het volume met een factor 1000 verkeerd in

Dus hoeveel gas was er tijdens de proef ontstaan, 320 mL? Daarbij, waarom vul je de omgevingsdruk in de tweede formule in terwijl die al in pCO
2 verwerkt zit?
Ik zie bij jouw plaatje geen 0,1 hoogte staan, maar als dat niet in meters is, dan is dat wederom geen SI eenheid. Het gaat hier overigens om een hoogteverschil, en dat hoogteverschil is de hoogte van de waterkolom in de maatcylinder voor en na de proef.
Maar denk je eens in, als dat verschil 0,01 meter is (ik schat dat je hoeveelheid gas ongeveer een centimeter hoogte behaalde na de uitvoering en dat je een maatcylinder hebt gebruikt met een beetje flinke diameter), zou een druk van 0,01 m * 1000 kg/m
3 * 9,81 m/s
2 = 98,1 kg/(m*s
2) = 98,1 Pa veel uitmaken denk je op een totaaldruk van 101700 Pa? De partieeldruk van 2600 Pa maakt veel meer uit.
Ik wil je hierbij dus eens verzoeken om eens na te denken over wat alle getallen en formules eigenlijk voorstellen voordat je als een bezetene formules invult. Je hebt namelijk GEEN ENKEL idee waar je mee bezig bent. Als je dat idee wel hebt, laat je het bijster slecht zien, en verdoe je mijn kostbare tijd. Als je dit soort fouten op een toets of examen maakt, zit je onherroepelijk aan een onvoldoende. Ik zeg dit soort dingen niet graag en ook niet om je te pesten, maar om je eens goed wakker te schudden.
Ik geef je een hintje mee voor je antwoord. Als die 1,5 g aan schelp puur uit calciumcarbonaat (molmassa 100 g/mol) zou zijn. Dan kun je aan maximaal 0,015 mol calciumcarbonaat en dus aan maximaal 0,015 mol CO
2 zitten en geen micromol meer.