Hallo,
Voor mijn thesis moet ik twee vragenlijsten testen op concurrente validiteit. Ze zijn gebaseerd op dezelfde theorie en het doel is na te gaan ofdat ze hetzelfde meten.
De eerste vragenlijst bestaat uit 50 items met telkens een schaal van -1 tot 7. Deze 50 items maken volgens de theorie deel uit van 11 variabelen. De tweede vragenlijst bestaat uit 24 items met een schaal van 1 tot 5. De 24 items maken volgens de theorie uit van 8 variabelen.
Mijn promotor heeft me gezegd allereerst de items te centreren (per proefpersoon; horizontaal, per dimensie; verticaal).
Daarna moest ik een pearson correlatie doen tussen de 11 gecentreerde variabelen en de 8 gecentreerde variabelen. Dat is allemaal gelukt.
Maar daarna stelde hij dat ik de 74 (50+24) gecentreerde items in een gemeenschappelijke Factoranalyse moest steken.
Dat heb ik gedaan maar ik kreeg een error nl. bij de Correlatie matrix 'This matrix is not positive definite' en bij Total Variance Explained 'Extraction cannot be done. This extraction is skipped'.
Heeft er iemand enig idee wat ik daarmee kan aanvangen? Ik kan mijn promotor al eventjes niet bereiken...
Puzzels