Mijn naam is Noah, ik ben 20 jaar en ik heb het afgelopen jaar mijn gymnasium afgerond. Dit jaar heb ik een tussenjaar genomen om veel te werken en te reizen. Volgend jaar wil ik graag in het buitenland gaan studeren, het liefst in Barcelona, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat precies. Ik ben nu zoveel mogelijk informatie aan het verzamelen over studeren in het buitenland en wat er allemaal voor nodig is om dit te regelen. Maar nu had ik nog een paar vragen waarvan ik dacht dat deze het best beantwoord kunnen worden door echte mensen, die wellicht al ervaring hebben met studeren/studies in het buitenland (of nog beter in Barcelona) en die een goede, genuanceerde mening kunnen geven over studeren in Barcelona (waarom wel/niet?).
Tot nu toe zijn dit enkele vragen waar ik het meest mee zit en waar ik het liefst een mening van iemand anders over wil horen:
-Is er veel verschil tussen bachelor studies in Spanje en bachelor studies in Nederland wat betrefd het niveau of de universiteit? (Ik heb zelf gehoord dat het wat bachelor-studies betreft niet heel veel uitmaakt waar en op welke universiteit binnen Europa je dit doet, op enkele uitzonderingen na zoals bijv. oxford of edinburgh)
-Zijn er (bachelor) studies op de universiteiten van Barcelona die hoog aangeschreven staan of waarvan bekend is dat deze het best hier gedaan kunnen worden?
-Is er zoiets als een oriëntatiejaar aan een universiteit mogelijk voordat je je studie begint? (niet zoiets als een erasmus-beurs of uitwisseling)
Als er mensen zijn die mij nog aan tips, hulp of goede contacten kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen! Mensen met overeenkomende plannen hoor ik natuurlijk ook dolgraag!
(Dit is overigens de eerste keer dat ik iets op een forum deel dus vergeef mijn wellicht ongepaste houding
Puzzels