Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
mysticwizard
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 12:12

verdienste laborant?

Hey,

Momenteel doe ik bachelor chemie (3j richting ,hogeschool )

Ik had gisteren een gesprekje met mijn docent en die was wat aan het vertellen over tewerkstelling ed.. Plots zei hij ook dat als ik veel geld wil verdienen ik moet gaan werken in x bedrijf in Antwerpen. Je moet er wel in een ploegensysteem werken maar je zou er zeker 2500 euro netto verdienen. Ik vind dit toch wel vrij ongeloofwaardig als je maar bachelor chemie bent? Zou dit waar zijn? Het is natuurlijk een ploegensysteem maar dan nog..

Wat verdient een laborant anders gemiddeld? 1500 euro netto ofzo?

grtz

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Medium

Bekijk product

Dr.Chemo
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 07:03

Re: verdienste laborant?

Hangt ervan af waar je werkt... als start in dag isset vaak 1100-1300 euro netto , some 1400 of 1500 maar deze zijn al goed betaald en eerder zeldzaam. Maar die 2500 euro netto is zeker haalbaar in ploegen, Exxon mobile !!
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Beryllium
Artikelen: 0
Berichten: 6.314
Lid geworden op: ma 12 jul 2004, 21:30

Re: verdienste laborant?

€2500 netto is echt heel veel hoor als startende bachelor, ook al is het in ploegendienst. Nou weet ik niet of er nog grote verschillen zijn tussen Nederland en België, maar ik vind het vrij veel.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)
Dr.Chemo
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 07:03

Re: verdienste laborant?

Dat is wel alleen bij Exxon... inderdaad ik vind het ook veel en enorm aanlokkelijk om dat te doen, maar je werk draait niet alleen om het geld vind ik ;)

De andere gelijkaardige bedrijven zijn rond de 2000 netto geloof ik. Petrochemie in ploegenverband is gewoon vet betaald hier.
mysticwizard
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 12:12

Re: verdienste laborant?

2500 leek me ook wel erg veel. Thx voor jullie reacties ;)

En die docent noemde het bedrijf Bayer.
Dr.Chemo
Artikelen: 0
Berichten: 131
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 07:03

Re: verdienste laborant?

Geen idee bij Bayer ...
jhullaert
Artikelen: 0
Berichten: 2.337
Lid geworden op: za 07 okt 2006, 15:32

Re: verdienste laborant?

Bayer ligt rechtover Exxon mobile. Van Exxon mobile zou ik dit zeker kunnen geloven. Ik ken iemand die daar zijn hele carrière heeft gewerkt en die verloning in ploegen was in vergelijking met andere bedrijven heel hoog. En goede werkmostandigheden. Ik weet van hem dat ze daar nog altijd werknemers zoeken dus misschien een tip voor je asl je je gaat gaan aanbieden bij bayer volgend jaar dan ook even de straat over te steken. ;)
mysticwizard
Artikelen: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 aug 2008, 12:12

Re: verdienste laborant?

Ik veronderstel ook wel dat het als je optie "biochemie" gekozen hebt, het moeilijker is om daar binnen te raken? Of kijken ze daar normaal niet zo naar?
jhullaert
Artikelen: 0
Berichten: 2.337
Lid geworden op: za 07 okt 2006, 15:32

Re: verdienste laborant?

Ik weet niet wat de vereisten zijn in de petrochemie.

De persoon die nu op pensioen is die is indertijd nog binnengeraakt met een diploma koopvaardij. (Wat wel heel uitzonderlijk is.)
Gebruikersavatar
rwwh
Artikelen: 0
Berichten: 6.853
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 22:23

Re: verdienste laborant?

je werk draait niet alleen om het geld vind ik ;)
[!] [!]

Hier ben ik het heel erg mee eens. Lerende omgeving, collega's, leuk werk, de mogelijkheid van een privéleven, er zijn nog veel andere zaken die ertoe doen.

Zo'n ploegendienst is voor een zekere termijn te doen als je niet elke zaterdag een voetbalwedstrijd moet spelen, als je niet vrijdagavond met je vrienden uit wilt, en later als je niet je zoon 's middags op wil halen bij zijn tennisles.
ceitwa
Artikelen: 0
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 10:27

Re: verdienste laborant?

ploegendienst heeft ook voordelen voor ouders van met name niet schoolgaande kinderen. Je ziet ze namelijk veel vaker!!Je maakt ze op alle dagdelen mee. Ik heb het als erg waardevolervaren dat mijn man (en nog steeds) in 5 ploegendienst werkt.
Gebruikersavatar
Fuzzwood
Artikelen: 0
Berichten: 11.177
Lid geworden op: vr 15 apr 2005, 18:37

Re: verdienste laborant?

Ik zie nergens een tijdsspanne staan, 1100 euro per maand is wat je normaal in de bijstand verdient. Toch kan ik me lastig een baan voorstellen waar je 4400 euro per maand wegsleept.
Gebruikersavatar
rwwh
Artikelen: 0
Berichten: 6.853
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 22:23

Re: verdienste laborant?

ploegendienst heeft ook voordelen voor ouders van met name niet schoolgaande kinderen. Je ziet ze namelijk veel vaker!!Je maakt ze op alle dagdelen mee. Ik heb het als erg waardevolervaren dat mijn man (en nog steeds) in 5 ploegendienst werkt.
Dat vereist dan echter wel een partner die overal voor kan zorgen! Ik ben benieuwd hoe jouw dag er dan uitziet.
ceitwa
Artikelen: 0
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 10:27

Re: verdienste laborant?

tot de jongste 6 was kon ik juist dankzij de goede verdiensten van manlief thuisblijven. daarna heb ik een parttime baan (microbiologisch laborant) in het bedrijf waar hij werkte aangenomen (tijdelijk welliswaar maar ik deed wel weer werkervaring op) waarbij ik als hij ochtenddienst had of nachtdienst ik om half 10 begon tot 6 uur werkte en als hij middagdienst had begon ik om 7 uur tot half 4. Waarbij de oudste (toen 11) de sleutel meenam naar school en ze ongeveer 3 kwartier tot een half uur op mij moesten wachten. Maar doordat ploegendienst wisselende dagen kent kwam dit hooguit 1 dag per week voor...

Inmiddels werk ik 5 dagen per week op een school met de woensdagmiddag vrij en zitten de oudsten op de middelbare school en is de jongste (groep) gemiddeld 1 dag per week anderhalfuur thuis zonder dat een van ons er bij is. En in de schoolvakanties kennen we helemaal geen problemen omdat ik dan toch thuis ben..Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat er nu kids alleen thuis zijn maar daar hebben ze de leeftijd voor dat dat moet kunnen tenslotte hebben alle ouders dat als ze op tijd naar hun werk willen en je kinderen de eerste twee uur geen les hebben op de middelbare of proefwerkweek waarbij ze maar 2 uurtjes school hebben.

ads

Steun Sciencetalk Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Clara Colour - E-reader - 6 inch kleurenscherm - 16GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
ArcherBarry
Artikelen: 0
Berichten: 5.256
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:18

Re: verdienste laborant?

met een ploegen toeslag van een 30 procent is 2500 euro de maand makkelijk te halen. dan zal het neerkomen op een 1932 euro.

als dat netto is dan is het inderdaad dik betaald maar best mogelijk.
Niet geschoten is altijd mis, en te snel schieten vaak ook.
 
Ik ben intelligent want ik weet dat ik niks weet. Socrates

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “⚗️ Scheikunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!